Hjelp Velge ARM Quick-start Board

F

fpinto

Guest
Jeg vurderer å kjøpe følgende oppstart utvikling systemer fra LPC.Jeg er ny i ARM enheter.Hvilken bør jeg kjøpe?

IAR Kickstart Kit for LPC2148
eller
Keil MCB2140 Evaluation Kit for LPC2140 familie

Hvilken er best?Som har bedre kompilator?Som har bedre resouces?

Takk!

Hei,

La meg prøve å svare på spørsmålet ditt uten egentlig å anbefale den ene eller den andre som jeg jobber med begge verktøyet leverandører.

Et par spørsmål:
1.brukte du IAR eller Keil før?
2.Forventer du koden din til å være større enn 32KB?
3.Ønsker du å bruke simulatator for feilsøking?

Hvis svaret til 1.er ja for én og ingen for den andre, spare tid og bruke grensesnittet du er kjent med, enten det er uVision eller Embedded Workbench (EWARM) spiller ingen rolle for mye.Så forutsatt at du har brukt IAR før, og du var fornøyd med det, men heve aldri brukt Keil før, fortsette å bruke IAR og vice versa med Keil.

Hvis svaret på spørsmål 2 er nei, betyr koden er forventet å passe inn 32KB, har du sannsynligvis vil bruke IAR fordi størrelsen grensen av gratis kompilator for IAR er 32k mens det er 16k for Keil.Begge alternativene 16k eller 32k gi nok plass til å vurdere egenskapene til kompilatorer men hvis den endelige koden størrelse faller mellom 16k og 32k, er det vanskelig å slå en gratis kompilator.

Hvis svaret til 3 er ja, betyr at du vil bruke en simulator, og det skal simulere hele brikken, kan uVision gjøre det mens IAR har et instructione satt simulator.Begge simulatorer kan simulere kode, men bare uVision tilbyr enheten simulering inklusive eksterne enheter.

IAR støtter mange arkitekturer, Keil bare noen få har dette fordeler og ulemper, kan du si Keil er mer fokusert eller IAR kan lettere støtte et bytte til eller fra en annen arkitektur.

Keil har blitt kjøpt opp av ARM høsten i fjor, igjen, her er independend verktøyet leverandør IAR det Keil, ikke så independend men med direkte tilgang til alt det er å vite om ARM IP.

Sammendrag: Hvilken skal brukes avhenger av dine behov, begge er utmerkede verktøy kjeder.
Kan være du får en quoite for full kompilatoren og bruke det i din beslutning så vel i tilfelle prisen er forskjellig.

Håper dette hjelper selv om jeg ikke fortelle deg å kjøpe IAR eller Keil, bare forsøkt å gi deg grunner til å gå for den ene eller den andre.

Robert

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back