O
Orpheus
Guest
Jeg trenger din cpld forslag for lesing mpeg pakker fra digital satellitt-tuner.egentlig oppgaven er svært enkelt, men jeg trenger hastighet.
- Tuneren gir meg 8 bit parallelt data, klokke og pakkefilter starte produksjon.
-
Hver pakke starter med hex47 og neste 2 byte identifiserer pakken. (PID)
- Alle data pakken 188 bytes totalt.
så nå har jeg fange Nit pakkefilter (nettverksinformasjon tabell).oppgaven er enkel
- Vente på pakkefilter start
- Sjekk det andre og tredje byte av pakken hvis den samsvarer med Nit pid lagre denne pakken til ram
- Sende denne pakken til microcontroller wih seriell kommunikasjon (RS232 etc.)
men problemet er disse dataene leveres om 5-10 Mbit / sek så er det veldig fort for vanlige microcontroller.
behage hjelpe meg om det
- Jeg aner ikke hva størrelse cpld trenger jeg (er XL9572 enaugh?)
- Jeg har ingen experinece om vhdl programmering men jeg vet Assembler og C svært godt.og jeg har enaugh oppleve med microcontroller programmering.
- Hvilke verktøy trenger jeg (JTAG programmerer, compiler)
- Er det en annen måte å lese denne raske små pakker unntatt fpga / cpld enhet?
takk
- Tuneren gir meg 8 bit parallelt data, klokke og pakkefilter starte produksjon.
-
Hver pakke starter med hex47 og neste 2 byte identifiserer pakken. (PID)
- Alle data pakken 188 bytes totalt.
så nå har jeg fange Nit pakkefilter (nettverksinformasjon tabell).oppgaven er enkel
- Vente på pakkefilter start
- Sjekk det andre og tredje byte av pakken hvis den samsvarer med Nit pid lagre denne pakken til ram
- Sende denne pakken til microcontroller wih seriell kommunikasjon (RS232 etc.)
men problemet er disse dataene leveres om 5-10 Mbit / sek så er det veldig fort for vanlige microcontroller.
behage hjelpe meg om det
- Jeg aner ikke hva størrelse cpld trenger jeg (er XL9572 enaugh?)
- Jeg har ingen experinece om vhdl programmering men jeg vet Assembler og C svært godt.og jeg har enaugh oppleve med microcontroller programmering.
- Hvilke verktøy trenger jeg (JTAG programmerer, compiler)
- Er det en annen måte å lese denne raske små pakker unntatt fpga / cpld enhet?
takk