Hjelp!

S

sbhalerao

Guest
Hei til alle,
Jeg jobber for tiden med et forskningsprosjekt problem ..Jeg stakk på et punkt der vi må avgjøre om systemet vårt kan fremstille på en chip ...
Systemet vårt behov 1UF (16 nos.) Kondensatorer, en 10 uF kondensator og en 5,5 uF kondensator .......
Kan slike verdier av kondensator være faricates med standard chip gjør prosessen i Si ...Min PROF.synes å tro at slike høye Vales (noe rundt 100 nF) kan ikke fremstille på flis og vil være med som en ekstern diskret komponent ...Kan noen gi linker til noen papirer som hevder å ha brukt slike verdier "on chip" kondensatorer?
Takke alle på forhånd,
Shantanu Bhalerao

sbhalerao skrev:Systemet vårt behov 1UF (16 nos.) Kondensatorer, en 10 uF kondensator og en 5,5 uF kondensator .......

uF kondensatorer synes stort for meg.

Jeg har allerede brukt 0.35u prosess og flere pF kondensatorer er i noen tilfeller mulig, tillatte.

Men uF kondensatorer?Jeg tror de skal være ekstern.Eller kanskje et redesign av systemet kan gjøre de nødvendige kondensatorer mindre slik at du kan gjøre disse integrert.Det avhenger også av din prosess selvfølgelig.Men jeg har ingen anelse om kondensatoren størrelser for andre teknologier

Hei,

Jeg sjekket ut at for UMC ,25 um blandet modus enheter, maks geometriske størrelsen er 100um.For en MIM cap har en størrelse på 100um av 100um, kan du bare få ~ 10pF kapasitans!

Jeg har ingen tilgang på andre prosess kits, men jeg tror en kapasitans i microFarad serien er sannsynligvis ikke være tilgjengelig i IC form.

flere hundre pico Farad (pF) er fortsatt rimelige, mer enn det gå for ekstern komponent.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back