T
tenderne
Guest
Hei Alle,
Jeg fikk litt forvirring om transimission linje,
(1) Hva er forskjellen / forholdet mellom relative permittiviteten "og" effektiv permittiviteten '?
(2) er "permittiviteten" samme som "dielectric konstant?
(3) Hva er geometrien lengde 'og' elektriske lengden?
(4) har vel jeg relative permittiviteten 'og' geometri lengde ', hvordan beregne [Y] matrise av overføring linje?
(5) hvis jeg har bare "elektrisk lengde ', og hvordan du får [Y] matrix?
Jeg prøvde å få litt informasjon fra RF design bøker, men ingen steder finner noen nøyaktig beskrivelse.Jeg er enda mer forvirret av "lossy" og "Lossless", 2-port og 4-port representasjon av overføring linje.
Vennlige gi meg litt hjelp eller bare noen gode referanser bøker.Mange takk på forhånd.
med vennlig hilsen,
tenderne
Jeg fikk litt forvirring om transimission linje,
(1) Hva er forskjellen / forholdet mellom relative permittiviteten "og" effektiv permittiviteten '?
(2) er "permittiviteten" samme som "dielectric konstant?
(3) Hva er geometrien lengde 'og' elektriske lengden?
(4) har vel jeg relative permittiviteten 'og' geometri lengde ', hvordan beregne [Y] matrise av overføring linje?
(5) hvis jeg har bare "elektrisk lengde ', og hvordan du får [Y] matrix?
Jeg prøvde å få litt informasjon fra RF design bøker, men ingen steder finner noen nøyaktig beskrivelse.Jeg er enda mer forvirret av "lossy" og "Lossless", 2-port og 4-port representasjon av overføring linje.
Vennlige gi meg litt hjelp eller bare noen gode referanser bøker.Mange takk på forhånd.
med vennlig hilsen,
tenderne