hjelpe behage ...

T

tenderne

Guest
Hei Alle,

Jeg fikk litt forvirring om transimission linje,
(1) Hva er forskjellen / forholdet mellom relative permittiviteten "og" effektiv permittiviteten '?
(2) er "permittiviteten" samme som "dielectric konstant?
(3) Hva er geometrien lengde 'og' elektriske lengden?
(4) har vel jeg relative permittiviteten 'og' geometri lengde ', hvordan beregne [Y] matrise av overføring linje?
(5) hvis jeg har bare "elektrisk lengde ', og hvordan du får [Y] matrix?

Jeg prøvde å få litt informasjon fra RF design bøker, men ingen steder finner noen nøyaktig beskrivelse.Jeg er enda mer forvirret av "lossy" og "Lossless", 2-port og 4-port representasjon av overføring linje.

Vennlige gi meg litt hjelp eller bare noen gode referanser bøker.Mange takk på forhånd.

med vennlig hilsen,
tenderne

1.Relativ permittiviteten er vanligvis kjent som dielektrisk konstant og beskriver den faktiske permittiviteten delt permittiviteten ledig plass, ε0.I overføringslinjer og særlig microstrip systemer, gjør at systemet ikke har ett fysisk permittiviteten.For eksempel med et microstrip system, er det vanligvis noe dielectric på den ene siden av kobber spor og luft eller en annen dielectric på den andre.Det er effekter som fringing kapasitans som påvirker overføringen linjen egenskaper.Effektiv permittiviteten erstatter inhomogeneous systemet med et enkelt effektiv dielektrisk konstant slik at det er enklere å analysere / design.

2.Relativ permittiviteten er.For eksempel er relativ permittiviteten (og dielektrisk konstant) luft faktisk 1,0001 eller så, men permittiviteten er 1.001 * ε0.

3.Elektrisk lengde beskriver forsinkelsen et elektromagnetisk signal faktisk opplevelser i et system / overføring linje.Hvis du har en koaksial linje, beskriver den geometriske lengden den faktiske målbare, fysiske lengde.Men på grunn av dielektriske i kabelen, vil forsinkelsen av signalet ikke være den samme som om den ble overført gjennom vakuum.Så du ta forsinkelse av signalet og konvertere til et tilsvarende lengde, vanligvis i form av bølgelengden, så vil du vanligvis se overføringslinjer beskrevet som λ / 4 lang stedet for lengde i inches.

4 og 5.Se Microwave Engineering ved Pozar for steg-for-trinn prosedyrer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back