hjelpe for å lage enkle for decresing 12V DC til 3.7 volt DC

S

shahidsiddiq8

Guest
sir hvis vi bruker 18 ohm motstander deretter ifølge ohm lov
i = v / r
i = 12/18 = 666.6ma
når jeg gir 666.6ma å basere av bc 337 npn transistorer det push solfangeren og nåværende går solfangeren til emitter er
66.660 ma ifølge transistorer regelen (ett elektron i basen push 100 elektron av solfanger)
hvorfor jeg må bare 600 ma og 3.7 volt fra emitter (bc 337 npn Transistor)
u kan hjelpe meg med formler for å løse dette prosjektetthanx

Se på dataarket for BC337 Transistor.Jeg så på en av Philips.
Høyeste tillatte peak base gjeldende for en BC337 Transistor er 200mA.Du vil ødelegge den med 666mA.

Dens maks tillatte solfangeren Aktuell er 500mA, og for å mette godt sin base nåværende bør 50mA.

Hvis du bruker BC337 Transistor som en lineær spenning slippe motstander så hvis det er noen Beregnigner gjeldende i Transistor får for varm.

Hvor mye last gjeldende ved 3.7V trenger du?

sir Jeg trenger 3.7volt dc med 500 mA gjeldende
De sender meg krets diagram brukte en zener diod og motstander og en bc337 npn Transistor med beregning formlerthanx og hensyn

shahidsiddiq8 wrote:

Jeg trenger 3.7volt dc med 500mA gjeldende

De sender meg krets diagram brukte en zener diode og motstander og en bc337 npn Transistor med beregning formler

Hai shahidsiddiq8
Du kan ise den gitte krets som bare bruker en LM317 og er i stand til å variere mellom noen spenning fra 1.2v til 27 volt når fôres med 30 volt DC og opptil 1.5 Ampheres pr sine Dataark sier.I mitt praktiske erfaringer, jeg har brukt samme krets til å trekke opp til 1 Ampheres.Men må bruke en god kjølefinne.I ditt tilfelle feed 12 volt og justere 2K variable motstander å få ønsker spenning på utgang.Håper det hjelper deg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Desto dyrere LM117 kan bruke en motstander verdier så høyt som 240 ohm fra utdataene til Justerings terminal.Den LM317 trenger en motstander som ikke er høyere enn 120 ohm eller noen av dem vil ha utdataene spenningen stiger når det ikke er en belastning.

Deretter verdien av 2K potten vil måtte reduseres.

Dette LM er stykke crap han disipate til mye.
Bedre bruk ekte POW forsyning med transistorer som dette:
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Power Transistor dissipates akkurat så mye varme som en LM317.

Begge løsningene er enkle (lav komponenten teller) lineære leverer løsninger.Power dissipations bør være på samme nivå.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back