hjelpe meg i elektromagnetismen .....

M

mannnish

Guest
Jeg kikket meg inn ressurser for å løse dette problemet, men kunne ikke hjelpe meg med hint for å løse dette problemet ......

En 300Ω transmisson linje Lossless, 0.25λ lang, og terminiated i Z = 500Ω.Linjen har en generator med 90,0 ° i serie med 100Ω koblet til inngang.
finn load spenning
spenning på midtpunktet av linjen

Jeg er ikke så sikker men jeg tror det savner noen ting.
Noe annet ikke glem at det ikke er samsvarende impedans slik at det vil ha noen refleksjon
Hard luck

Hei!Jeg tror det første du trenger å vite som er Impedans ved inngangen Ze (inngang) for overføring linje.Dette impedans er berørt bv den Load impedance (ZL) og ved overføring linjelengde l = 0,25 * lamda.Ligningen vedrørende dette er:
Ze = Zo * (ZL * TG (k * l) j * Zo) / (Zo * TG (k * l) j * ZL)
der Zo er karakteristisk impedans på overføring linje; ZL er impedans, k er den fasen konstant, L er transmision linjelengde lik 0,25 bølgelengde som du postet før;
Jeg tror du ville keed å vite driftsfrekvensen.Med det du ville vite fasen konstant som det er lik: k = 2 * pi / lamda
Det vil du ha en tilsvarende krets dannet av generator med magnitude spenning som du bør vite og 90 º fase og en spenning divisor dannet av 100ohm motstand (vanligvis motstanden til generatoren som en reell generator) og før beregnet Ze impedans.
Så du vil ha spenning på Ze.Så som linjen er lossless Denne spenningen ved inngangen vil reise gjennom linjen til lasten.På last ville du ha Inngangsparti spenning påvirket av fase av linjen.Som linje er lossless, er det ingen tap av makt gjennom linjen, og maks amplitud på lasten bør være den samme som ved inngangen.
Lykke til

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back