hjelpe! Noen som oscillating.what er den det?

B

berryfan

Guest
når jeg ikke legge signal til chip mine, viser det om-50dbm signal for 1.8G.why? er min chip er osillating, men det er så small.It er en differensial forsterker.
Hvem kan fortelle meg hva er det? takk .....

Det må være bare støy plukket opp av oppsettet ditt.Reduser loopen området tilkoblingen sonder til oscilloskop.Du burde se dette tallet reduseres.

berryfan skrev:

når jeg ikke legge signal til chip mine, viser det om-50dbm signal for 1.8G.why? er min chip er osillating, men det er så small.It er en differensial forsterker.

Hvem kan fortelle meg hva er det? takk .....

Noen offset spenning i kretsen er ikke overraskende i det hele tatt, med mindre det har en fin sinus form, i så fall, kan det være ustabilt.

Det er trolig forsterke 1,8 GHz signal er det å plukke opp.

LVW, jeg har ikke oscillagraph,. Så jeg kan ikke sørge for at det er en sinwavLagt etter 4 minutter:Jeg vil sørge for at faktor i sch.so mitt, har noen noen forslag i mitt sch.thanks alle på forhånd

Er noen oscillator signalet er bare-45dBm? Det er en oscillerende?

En forsterker som svinger vil ha sin produksjon på maks nivå, ikke helt ned på-45dB.
Jeg tror det er å plukke opp forstyrrelser eller støy.

Audioguru skrev:

En forsterker som svinger vil ha sin produksjon på maks nivå, ikke helt ned på-45dB.

Jeg tror det er å plukke opp forstyrrelser eller støy.

berryfan, må du ha spektrum analysator når du vet nivået og hyppighet av parasitics.De kan sinusbølge eller økt støynivå.

Det opp kan plukke GSM 1800 MHz signalet!Ikke ta med mobiltelefon inn i laboratoriet.

LVW, "Parasittiske svingninger ved svært høye frekvenser forekommer svært ofte med heller små amplituder (pga. drepte rente eller andre begrensende effekter)."
min slo rate er ikke good.it kan forårsake svingninger?

berryfan skrev:

LVW, "Parasittiske svingninger ved svært høye frekvenser forekommer svært ofte med heller små amplituder (pga. drepte rente eller andre begrensende effekter)."

min slo rate er ikke good.it kan forårsake svingninger?

takk alvorlig LVW.
1.what slags slew rate kan betraktes som dårlig slew rate.
2.is det vanskelig å identifiseres i simulering om svingninger av den grunn (slew rate)Lagt etter 15 minutter:eek:g dette signalet skifter mellom -40 ~-50dbm.it er merkelig.

berryfan skrev:

takk alvorlig LVW.

1.what slags slew rate kan betraktes som dårlig slew rate.

2.is det vanskelig å identifiseres i simulering om svingninger av den grunn (slew rate)Lagt etter 15 minutter:eek:g dette signalet skifter mellom -40 ~-50dbm.it er merkelig.

berryfan skrev:
Forespørsel: Re: hjelp! Noen som oscillating.what er den det?
thanks.I har brukt spektrum analysator, og jeg ser på 980M og 1.8G det kan være signalet skifter mellom-40 - 50dbm.I tror at hvis det er en svingning, kan det være en power.not endring slik much.what gjør du tenke

Din situasjon er klar.Du har bat teste oppsett, og du plukker opp GSM-bånd.Din krets er stabil.Gjør tester i Faradays bur eller bruke metall kabinett for test oppsett.Lagt etter 39 5 timer minutter:Å avklare dette conect en liten 5cm antennen til spektrum analysator eller berøring senter dirigent og du vil se den samme Spurs.

hai, LvW og Borber
når jeg rundt chip, men ikke la det in.I funnet signalet er mindre enn 58dbm.it bli small.so Jeg synes det er oscillation.am jeg ikke rett?
hvis ja, hvorfor andre chip i laboratoriet har ikke signalet som brikken min.
fra denne fenomener, kan vi få den følge at brikken ikke er oscillerende.
takk på alvor.

Gjør testen nevnt i siste setningen i mitt forrige innlegg.Hvis resultatet er likt det du ser ingen din krets stopper guesing.

Hvis du etter skjerming amplituden blir små, er det definitivt ekstern pickup og ikke-circuit svingninger.
For chip for å svinge på 1.8GHz, krever det minst én av dine tilbakemeldinger løkker i kretsen for å ha UGB nær 1,8 GHz.Jeg tror ikke dine diff amp gjør så mye av båndbredden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back