HMI erfaring

7

7rots51

Guest
Hallo
Hvis du har jobbet en HMI programvare for et industerial prosjektet, vennligst gi meg navnet på programvaren og din mening om results.Is som tilfredsstillende? Er det noe problem?

Jeg vil bruke din erfaring for å velge et godt HMI verktøyet.Ha det

Jeg har noen erfaring i Wonderware In Touch.
Jeg kan si at In Touch tillater å gjøre everithing du ønsker, og er meget lett å arbeide med.
På den annen side vet jeg ikke noe annet, så jeg skrånende sammenligningen.

Andre ting, er veldig dyrt.Hvis du vil bruke I / O-drivere for differents PLCs må du kjøpe driverne, og den komplette løsningen kan bli svært kostbart.

Jeg har brukt to HMIS primært og har dabbled i et par andre.

Jeg vil si det første ting å se på er program, noen er bedre for enkelte programmer (og PLS) ... osv.

Wonderware har InTouch er en anstendig produkt.It's popularitet gjør det mye enklere å finne støtte når det trengs.Jeg tror skriptmotoren i Wonderware suger.Det har ikke endret (til VBA, som et par andre) i mange år.Det kan være clumbsy å bruke to ganger.

Jeg har brukt GEs Cimplicity, men bare med GE PLCs.Jeg personlig liker det.Det kan være komplisert å lære, men er ganske kraftig.Den bruker en VBA skriptmotoren så spesiell komponenter og ActiveX-kontroller er meget enkelt bygget og falt i søknaden.Noen ganger hadde jeg en vanskelig tid å finne svar på vanskelige problemer.

Intellution gjør en god HMI.Jeg har ikke brukt det for mye, men det fungerte bra for det jeg prøvde å utføre.Ganske god støtte og versitile.

Parker gjør en cheapo HMI, rå grafikk, mindre fleksibilitet, og svært liten støtte, men dirt cheap.

Jeg har brukt Automation Direct HMI demo.Jeg likte den ganske mye.Jeg har funnet god støtte fra andre produkter av deres.Buti aldri utviklet en reell søknad.

Håper dette hjelper.

hei

Jeg har brukt WinCC 5.0 av siemens med S7-314IFM CPU.

det er en meget kraftfull b / c er det også fra Siemens.forresten, med det plc gjøre u planlegger å bruke ur HMI?

hilsen

Jeg vil bare bruke ADVANTECH ADAM4000 I / O-kort (RS485 med Modbus RTU protokoll).

Does WINCC støtter Modbus RTU?

til den beste av mine kunnskaper om WinCC, den ikke støtter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back