horn antenne fordeler / DIS, programmer, intro

L

locchamp

Guest
Hei folk vet du hvor jeg kan finne ut noen enkle ting som du ikke finner i antennen teorien bøker.Jeg trenger å vite som:
en introduksjon til horn antenner,
hvorfor de er brukt, hvor, hva er fordeler av dem, ulemper.
der hvorfor de brukte.sånn enkel ting.Hva er gjennomsnittlig gevinst på et horn antenne hvordan får du bedre gevinst?

takk fyrene

her ur request
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

takk alot
Jeg trenger mer takkLagt etter 2 minutter:Trenger jeg mer på søknadene og fordeler og ulemper det store for meg behage takk

prøv det
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det er mer teori men takket jeg trenger somehtign svært enkelt hva er fordeler og ulemper .. Takk for info, men jeg trenger mer informasjon om fordeler og dis og intro, historie takk

behage kanne noen fortelle meg hva som er fordelene med et horn antenne, hva ville være en gjennomsnittlig gevinst av et horn antenne eller hva som ville være en god effektivitet?behage jeg nød denne.

korrugerte horn er den beste, gevinsten er avhengig av blenderåpning dimensjon.

noe annet?hva er et godt gjennomsnitt gai nfor horn antenner

korrugerte hornet kan ha en virkningsgrad på over 90%.Den har lik strålebredde på E og H flyet.Det er godt utvalg som en feed for poarabolic reflektor antenne

godt hva som ville være ulempene med et horn antenne?Vet noen hvor jeg kan få et godt bilde av et horn antenne på en satellitt?takk

En veldig god og exaustive bok er:
PJB Clarricoats, ADOlver - "korrugerte horn for mikrobølgeovn antenner" - IEE elektromagnetiske bølger Series 18-1984 Peter Peregrinus Ltd London.

Også skrev avisene av G. James og ved PJB Clarricoats fra '70 og '80 årene er viktige milepæler.

Sist vil jeg peke deg oppmerksom på det spørsmålet du spør.
Når vi har akseptert at korrugerte horn er den mest performant antennen brukes til å mate en stor reflektor, kanskje det er størrelse, vekt, og fase senter variasjon langs aksen bli valgt i øyeblikket av reflektor design fremfor horn design fordi det er "optisk" materie enn horn relaterte spørsmål.

Med andre ord:
- En førsteklasses fokus belysning krever mindre horn heller Cassegrain Illuminators.
- En førsteklasses fokus, er High F / D-ratio (0.6 ie) mer effektive enn Lav F / D-forhold (dvs. 0.3)
- En Cassegrain, lav Magnificator Factor Dish struktur (dvs. 5) krever en mindre og mer stabil fase horn snarere enn en høy magnificator faktor (10)

hei sergio du er fra Italia?anche Io sono Italiano.Min familie er levende rome.Er det noe arbeid for engelsktalende elektroingeniør rundt Italia, jeg snakker italiensk, men ikke profesjonelt.Gi meg beskjed og takk for opplysningen.Lagt etter 1 minutt:bare et spørsmål hva er Différance mellom koniske horn antenne og pyramidale antenne?Hvorfor bruke koniske over pyramideform?hva er fordelene?takk

om private spørsmål skal jeg svare deg privat.

Om forskjellen mellom koniske og piramidal ...tillegg har hver ett skjema sin egen eiendom, men er belysning kravene som setter trengte form av hornet.

Basically, korrugerte horn har lavere tvers av polarisering og renere (si lav sidelobe) beam enn Smoot inngjerdede horn.

Den koniske bølge horn brukes der en perfekt (si nesten perfekt) pencil beam er nødvendig, mens piramidal de er historisk brukes som standard få horn.
Ordet "standard" betyr Metrologic measurent instrumenter; siden gevinsten er vel forutsigbar av geometriske dimensjoner.Med andre ord standarden hornet vises som mekanisk svært enkle å bygge, men det kom med et sertifikat, så det er et veldig dyrt apparat.

Recentely den koniske bølge horn har vært foreslått å ble en standard.
Fordelen er at korrugerte banen inne i hornet er veldig, veldig, veldig lite tap (si 0,001 til 0,01 dB / m), så i'ts omhic tap må ikke være kjent.Også koniske bølge har tipically en ekstrem lav refleksjon coefiicient (ie-30dB).

For krav som stiller et strålebredde stort i én dimensjon, men liten på den andre (dvs. 90 ° x 1 °) en spesiell rektangulære horn brukes.Det kalles "bransjemagasiner Horn".Den enkle beskrivelsen er en piramidal horn med tynne og lange rektangulære blenderåpning.
Plassere langsiden vertikalt, kan du kringkaste et land whitout løs energien på himmelen eller på bakken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back