Hot carrier effekter

E

e.Horus

Guest
Hallo,

Jeg trenger øyeblikkelig hjelp.Jeg bruker en online kalkulator for en av de viktigste CMOS støperier
i verden.Målet mitt er å bestemme levetiden til en kretser under avviker spenning og
temperaturforhold.Problemet er at jeg ikke forstår noen av disse betingelsene (som
de ber om) og jeg har også ytterligere et par spørsmål:

For hensikten med Hot carrier injeksjon:

1.Hva er Tj (junction temperatur) er det SMB som driftstemperatur?I så fall hvorfor er det at levetiden reduseres når jeg legger inn et lavere Tj?

3.Hva er DC til AC faktor?

4.hva er cum.fail?

For det formål å Gate oksid bryte ned;

Hvis jeg søker spenningen på gate av en felles kilde, og den samme spenningen til kilden
en felles-gate enhet, som har en høyere risiko for oksid sammenbrudd?Takk mye for hjelpen

Det er veldig vanskelig å definere levetid for en IC fra støperi data.Siden de bare garanterer transistor fungerer etter noen år på noen forhold.For å sjekke en IC levetid, er den eneste måten å gjøre burn-in test med den faktiske IC.

Hvis jeg husker riktig, for 1 spørsmål:Junction temperatur er temprrature inne i IC.
Det er noko av forklaringa her: www.allegromicro.com/techpub2/an/an295014.pdf

For lavere Tj elektronene langs banen til Hot transportør har mindre energi og er mindre gått ut.Therofore Hot transportør har mindre hindring på sin vei og mer energi for å bli injisert i oxide.

Takk for svar

Så hvis jeg forstår riktig hot carrier injeksjon er mer farlig ved lav temperatur, riktig?

Ja, det er varmt transportør injeksjon farligere ved lav temperatur.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back