HSFF rektangulære waveguide sonde

O

oby

Guest
Hei Fyrene,
Er det noen der ute som har noe erfaring hvordan å simulere i HFSS en rektangulær waveguide til microstrip / CPW overgang?

Jeg prøvde å simulert en sonde allerede viden publisert, men jeg har litt problemer hvordan du setter opp min modell ......En av mine problemer er å plotte sonde's impedans når jeg dembeed porten til sonde feed punkt.

Any help?

plz svar

Hilsen

Jeg
har gjort WG-til-microstrip overgang for TE10 i HFSS et par år siden, som direkte konverterer transmisison linje fra WG til microstrip på PCB bruke underlaget integrert teknikk.Hvis informasjon om hvordan hjelp, jeg kan slå opp i mine filer.

Hei takk for svar,
Jeg prøvde å simulere sonde presentert i papir:

Y. Leong, S. Weinreb, "Full band waveguide-til-microstrip sonde overganger", IEEE MTT-S, pp.1435-1438, 1999

Jeg håper du kan gi en titt på.

Jeg har et problem på hvordan å finne ut av impedans seenfrom den sonde side når jeg dembeed frpm overføring linje til tre ulike delen.
Den microstrip sonde, kommer fra WR, er sammensatt av: sonde, høy impedans element (bare en mindre del av microstrip), og en kvart bølgelengde transformator (annet segment av microstrip).Vel jeg vil gjerne vite hva effekt de to andre elementene fremkall på overgangen, kanskje på en Smith diagram.

et spørsmål .... da du jobbet på prosjektet, hva var du prøver å optimalisere ?.... Jeg mener hvilken type atferd av S11 og S21 var du leter etter?

Håper du kan hjelpe meg litt fordi jeg føler meg litt lost ...

Hilsen

Jeg tar en titt på papiret for å se detaljert struktur.

Jeg har gjort både kvartal bølge transformator overgang og taper skriver i microstrip form.Tidligere har smalere båndbredde respons og sistnevnte bredere.

Jeg bare optimalisert avkastningen tap for mål, så innsetting tap få optimalisert også.

Hei,
fra denne publikasjonen, er det forståelig at hvert element i sonde spiller en rolle i impedans søkeord.
Bredden av sonde må par E-feltet fra WR, den induktive element (korte og smale trans linjestykke) bør få frem karakteristisk for kurven i Smith diagram fordi gir en samlet induktive effekt, og deretter lambda / 4 transformator bringer den inpedance til 50 ohm.
Jeg arbeider på en enkel overgang, og jeg har da S11 og S21 figurer.
Jeg prøver å relatere det enkelt overgang Smith diagram grafen og back-to-back konfigurasjon Smith diagram grafen.
Noen ide om deres forhold?

Dette er fordi hvis jeg kommer til å måle overgang jeg må gjøre det i den tilbake til rygg konfig.Etterpå kan jeg driver en omvendt utvikling for å gå tilbake til enkel overgang og sammenligne resultatene fra målinger med simulerte seg.

hjelp?

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back