hud effekt

K

koushikr_in

Guest
Hva er den fysiske betydningen av huden effekt?hvordan det gjelder en waveguide?

EM bølge prøver å trenge inn i conductor?vil det ikke føre til kraften ødsling hvis bølge reiser innenfor conductor?

hva er gen kravet --- bør Sigal flyt langs Cond overflaten eller bør det være begrenset innenfor conductor?

Den phisical sognificance av huden effekt er at em signalet ikke bruke alle conductor thikness tilgjengelig flyt, men en liten del bare.Det avhenger freq., Resistivity og permittivity.
Den gjennomtrenging faktor er thikness som dagens tetthet er 1 / e (0,3678 ...).
Selvfølgelig mindre metall brukes for elektrisk conduction, høyere er serierekke motstand.
Tipical verdier for kobber er mikroner ved GHz.
Inni waveguide, dependig på forlot modus, attenuation domineres av metall tap.Bare noen, eksotiske og vanskelig å exite, er insensitive til metall resistivity.

Hei Sergio,

et par ting: Hva er meningen med "mindre metall"?, mener du metall tykkelse?.Min kunnskap serierekke motstand av conductor er avhengig av konduktivitet og huden dybde (ved mindre i et første anslag), og det er ikke avhengig av metall tykkelse.

andre: du sier "avhengig av hvilken modus attenuation domineres av metall tap".For meg, i en hule waveguide, den unike tap ansvarlig er metall tap, og derfor attenuation er alltid diktert av metall tap, uavhengig av modus, selv om verdien av tapet er avhengig glade modus.

hilsen

Med i wave guides signalet er ikke begrenset til overflaten.Egentlig er det reflekteres av innvendige overflaten av bølge guider.

rajesh13 wrote:

Med i wave guides signalet er ikke begrenset til overflaten.
Egentlig er det reflekteres av innvendige overflaten av bølge guider.

Grunnen til at en person er trygge inne i et metall bil under et tordenvær (eller i operatørene bur i kino) er ikke, slik mange antar, fordi metall container danner en Faraday bur, men på grunn av noe som kalles skin effekt.En Faraday bur fungerer bare med statisk elektrisitet (lagringsmiljøet kuler på toppen av våre Van de Graaff er Faraday merder.) Hva er det som negativt beløp på et Faraday bur frastøte hverandre og prøve å komme så langt fra hverandre som mulig.Den beste måten å gjøre det på er å okkupere bare utsiden av buret.Derfor er det ingen elektrisitet på innsiden.Når en lightning bolt treff, men strømmen er ikke statisk - det går veldig raskt!Noen andre effekten må være i arbeid.Lyn er et eksempel på en meget høy frekvens vekselstrøm.Det kan virke illogical som strøm i en lightning bolt normalt kun trekk ned, men ser på det gjeldende / tid diagrammene nedenfor viser at det er mer som et lite stykke vekselstrøm enn likestrøm.Alle elektriske strømmer genererer magnetiske felt som i sin tur kan påvirke nåværende (dette er prinsippet bak elektrisk gitar pickups).I en likespenning saken alt er konstant og så ingenting synes å skje.Med en vekselstrøm, men det er en forsinkelse i magnetfelt respons til endringer i nåværende og 'gamle' magnetfelt har en tendens til å skyve den gjeldende mot utsiden av dirigent.Som frekvensen øker, så betyr kraft før ved svært høye frekvenser hele strømmen flyter på en svært smal hud på conductor - derav navnet.Den tidligste arbeid på å forklare hud effekt ble gjort av Lord Kelvin (av temperatur berømmelse) i 1887.Tesla også undersøkt effekten.

nice svare Maya.

kanne u forklare hvordan en forsinkelse er innført i det magnetiske feltet respons til endringer i nåværende og hvordan de 'gamle' magnetfelt skyver gjeldende mot utsiden av dirigent.kanne u klart explai den freq avhengighet?

hvis mulig gi meg noen linker?

[quote = "dowjones"] Hei Sergio,

Beklager for sent, først nå
jeg har sett dere spurte meg ...

> et par ting: Hva er meningen med "mindre metall"?, mener du metall tykkelse?.
Ja, jeg mener mindre metall tykkelse i tilfelle at tykkelsen er sammenlignbare med gjennomtrenging faktor.> andre: du sier "avhengig av hvilken modus attenuation domineres av> metall tap".For meg, i en hule waveguide, den unike tap> ansvarlig er metall tap, og derfor attenuation er alltid> diktert av metall tap, uavhengig av modus, selv om verdien av> tapet er avhengig glade modus.??Du skriver det samme konseptet i wrote.
Uansett vil WG attenuation er relatert til: metall resistivity, magnetiske permeabilitet av metall, metall tykkelse (hvis mindre eller tilsvarende gjennomtrenging faktor), overflate råhet, og modus for forplantning.

Den tipical tilfellet er sirkulær waveguide (WC) hvor eksotisk modus TE01 har mye mindre attenuation enn vanlig TE11.

Hei Sergio, OK, jeg tror vi sier det samme

Maya, dette er første gang jeg leste at lyn er ikke en elektrostatisk effekt!(avgifter på skyene og avgifter på bakken og så videre).

Jeg trodde at Benjamin Franklin forklart riktig fysikk av lightnings av 1750.

Kjære dowjones, jeg er enig Maya; selvfølgelig lightings er elektrostatisk fenomena, men i løpet av utslipp er det et forbigående, så en impulsive effekt, og som du certaintly vet, en puls har den frekvens spekteret.Raskere er puls, bredere er spekteret.
Så alle fenomena knyttet til en variabel strøm eksisterer (i en limitated tid).En av denne fenomena er inducted Aktuell som er årsaken til mange elektroniske skader under stormen.

Hei Sergio,

OK, men ...

Jeg er enig med at utslippet av lyn er en puls, og som en puls den inneholder Spectral komponenter.Men de viktigste delene av spekteret er begrenset til noen få kilohertz (fra 0,1 til 10kHz mer eller mindre som referanser nedenfor si).Etter min mening er dette langt fra er høy frekvens (selv om dette konseptet er relativ,
og jeg vet).

Den skindepth for aluminium ark om 10kHz er 0.8mm, og på 0.1kHz er 8mm, som er ganske langt fra micron enheter vi er vant til å håndtere når vi snakker om hud dybde effekter.(ærlig hvis jeg var i midten av et tordenvær jeg skulle foretrekke en boks med 8mm godstykkelse enn en 0.8mm en!).

Om effekten av utslipp på elektronisk utstyr, jeg tror det er de lavfrekvente høy spenning årsakene til skader på utstyr som skyldes deres virkninger på transistorer, diodes ...Jeg forstår at det ikke høyfrekvente effekter vises (MERK: til meg høyfrekvent er microondas).

Oppsummert Sergio, som du har riktig pekte opprinnelsen til lyn er elektrostatisk og utslippet av lyn er (Low Frequency) elektromagnetiske grunn til pulsed effekt.

hilsen

http://www.duke.edu/ ~ zc3/agu2002.pdf

http://www.madsci.org/posts/archives/nov98/912136278.Ph.r.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back