Hva bør en junior RF ingeniør lære?

C

Calvinckc

Guest
Hva bør en junior RF ingeniør lære i dag bortsett fra bare å lære RF fra mange RF bøker? Jeg er rådvill fordi det er bare en senior RF ingeniør i mitt selskap, og han har ikke tid til å lære meg på grunn av hans tung arbeidsbelastning ......

du bør bli kjent med testutstyret, inkludert nettverket analysator, spektrum analysator, støy figur meter, og annet utstyr. den beste måten å lære på er å frivillig å gjøre noe - på den måten du bevise at du kan gjøre noe - plukke noe lett, vil de til slutt gi deg mer og mer utfordrende arbeid, og bli venn med alle, siden de kan hjelpe deg senere

bli med i noen kjente RF diskusjonsgruppe .. lytte etter en måned .. send melding med primitive spørsmål for en annen måned .. få alle primitive og prinsipper .. prøv å fordele det beste verktøyet som brukes av disse ingeniørene .. lære det .. deretter starte med en tutorial eller noe .. kanskje et eksempel prosjekt i verktøy bruksanvisningen .. sånt .. endelig prøve å jobbe med en gruppe av ingeniører til å designe noe verdifullt .. på dette punktet .. u bare være på veien

RF Engineering. RF betyr elektromagnetisk. Engineering betyr å ordne ting dyktig. RF Engineer betyr å ordne ting i det elektromagnetiske miljøet dyktig. For engineering studie tror jeg skal studere i en. Systemdesign nivå. 2. Utstyr design nivå. 3. Bord eller modul design nivå. 4. Komponent valg og utforming nivå. Og i alle nivå bør vite hvordan du skal bruke verktøy og måleinstrumenter effektivt.

[Quote = Calvinckc] Hva bør en junior RF ingeniør lære i dag bortsett fra bare å lære RF fra mange RF bøker? Jeg er rådvill fordi det er bare en senior RF ingeniør i mitt selskap, og han har ikke tid til å lære meg på grunn av hans tung arbeidsbelastning ...... [/quote] Hei, Kanskje kunne starte med å forstå produktet ( f.eks. de ulike begrepene og design brukes) og samtidig knytte det til hva du har studert. ;)

Hei, kanskje du trenger noen kjent de grunnleggende begrepene RFIC designfirst, og deretter prøve å lente hvordan du bruker EDA verktøy for eksempel annonser tråkkfrekvens eller andre, så kan du begynne arbeidet nå!

Jeg tror du bør familar med testutstyr av mikrobølgeovn ved første

konsepter, teori bra, men du trenger å gjøre testing og små ting først, frivillig det er den beste måten, må du lære å teste og hvordan og når ting kan gå galt - du kan ikke lære dette selv med PhD. all erfaring.

[Quote = Calvinckc] Hva bør en junior RF ingeniør lære i dag bortsett fra bare å lære RF fra mange RF bøker? Jeg er rådvill fordi det er bare en senior RF ingeniør i mitt selskap, og han har ikke tid til å lære meg på grunn av hans tung arbeidsbelastning ...... [/quote] Du bør starte med følgende 1. Forstå grunnleggende RF prinsipper (overføringslinjer, Smith Chart, impedanstilpasning & selvfølgelig S-parametere!) 2. Forstå hvordan enkle målinger som VSWR, Gain, Power er laget praktisk. For dette bør du bli kjent med Network Analyser, Spektrumsanalysatoren, Power Meter og feide frekvens kilder. 3. Når du er ferdig med de to ovennevnte essensielle, kan du forsøke å måle tilgjengelige passive enheter som filtre, koblere, isolatorer etc. å bare få en følelse om hvordan målingene er gjort. 4. Hvis arbeidet krever designe RF-kretser kan du begynne med å bli kjent med noen RF simulatorer som ADS, Mikrobølgeovn kontor (noen annen billig programvare ville gjøre) hvorfor ikke starte med en gang! : Wink:

en mer. lære simulering programvare som brukes av firmaet ditt.

Samle informasjon, studere - av teori og eksperiment, bruke ting opp Bli kjent instrumenter i RF-felt. Være vennlig.

u bør vite noen grunnleggende som RF forsterker design noen kjente ICs som 1496 og 3028 og deres apps i RF PLL

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back