Hva betyr "over spenning beskyttelse" i AC / DC

V

VladZ

Guest
Pease forklare meg hva betyr "over spenning beskyttelse" i i AC / DC bytte adapter kjennetegn?
For eksempel ser jeg følgende egenskaper:

Spenning: AC INPUT 90Vac TIL 264Vac, FULL RANGE
OUTPUT KRAV:
15 V, RATE Beregnigner 2.2 A
BESKYTTELSE:
OVER Beregnigner BESKYTTELSE:
Ca 150% RATE Beregnigner AT 115Vac (230Vac).
OVER Spenning BESKYTTELSE: spenner fra 16.5 TIL 19.5VDC.

Jeg vet veksling adaptere kan kjøre hard belastning.Har nevnt ovenfor
bety at om svake laster jeg abtain 16.5 TIL 19.5VDC, selv om den nominelle effekt er
15 V?

Takk på forhånd
vladz

Om over spenning beskyttelse:
Det er to type it; primære side og sekundær side.
i grunnskolen siden, er det nødvendig å kontrollere inngangsspenning av SMPS (etter rectifier og skriving Kap.), og slå av SMPS hvis spenningen er over en forhåndsdefinert spenning nivå (for eksempel 370VDC eller 265VAC for MAINS spenning) for å beskytte bryterne mot over vekt eller permanent skade!
i videregående side, normalt utdataene spenning er avhengig av tilbakemeldinger nettverk (15VDC for programmet), men hva som skjer dersom tilbakemelding fungerer ikke virkelig?(for eksempel på grunn av aldring opto coupler åpner loop og ikke overføre feil signal til primære side), i dette tilfellet utdataene spenning vil gå høyere enn ønsket en som kan skade last.Dermed er det nødvendig å bruke en krets å overvåke produksjonen spenning og hvis den er høyere enn en terskel, korte den til bakken for å beskytte last.Det finnes flere løsninger for den integrerte til diskrete.i diskrete realisering av krets utdataene spenning er sammenlignet med en zener, hvis den er større enn en scr er trigged å korte utgang. (husk at for å gjøre dette er det nødvendig å inkludere en gjeldende limiter i kretsen til å beskytte scr selv!)
også det er andre beskyttelse mot underspenning i grunnskolen og videregående.
i grunnskolen for å styre peak strøm av brytere og i videregående for å beskytte belastningen fra funksjonsfeil (i logikk krets spesielt)

For mer info se følgende side 97:

http://www.onsemi.com/pub/Collateral/HB206-D.PDF

Best!

Mange takk!
Koblingen er svært nyttig

med vennlig hilsen
vladz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back