Hva det betyr når en opamp blir beskrevet som å kunne drive en last på 10nf?

S

Sceadwian

Guest
Kunne noen forklare hva det betyr når en opamp blir beskrevet som å kunne drive en last på 10nf?

Den kan kjøre 10nF og det vil ikke svinge i de fleste tilfeller. Å kjøre mer enn 10nF det er sannsynlig at du trenger å legge til en kompenserende kondensator for å unngå pendling.

Vel, ikke akkurat .. Å kjøre en kapasitiv last betyr at produksjonen vil kilden eller synke nok strøm til å lade eller lade denne kapasitansen i en kort periode av tid til å mantain hevdet Slew-rate (V / μs) .. Hilsen, IanP

Det er fornuftig som teksten i op amp nevnes at høyere belastning ville redusere den tilgjengelige båndbredden, ikke klikk i hodet mitt på den tiden, takk. Også virkelig rask, vet du hvordan du skal reduseres det en op amp frekvens basert på at kapasitans rateing? Den ene opamp jeg var ute på hadde ikke gode parametriske data, vil jeg slå det opp hvis behovet være, men jeg lurte på om det er noen enkel ligning som lar deg finne den som prosent av belastning vs prosent av mulig båndbredde.

generelt, kan en op ikke kjøre veldig stor kapasitans, eller sin produksjon vil svinge. hvis vi sier en op kan kjøre 10nf belastning, betyr det på denne op kan kjøre 10nf lasten uten pendling. Vennlig hilsen [quote = Sceadwian] Kan noen forklare hva det betyr når en opamp blir beskrevet som å kunne drive en last på 10nf? [/quote]

usally opamp skrånende drive en høy kapasitans som en belastning bcoz det vil redusere båndbredden, og lasten skal være det vil samsvare med den drepte rate av opamp

det er ikke reccomended å bruke en opamp å kjøre en høy kapasitans som en belastning fordi ja det vil redusere båndbredden,

Hvorfor når vi kjører den store hetten, får vi oscillasjon? Jeg tror med stor lue, vi faktisk beveger stangen mot opprinnelsen, så opamp bør være mer stabil.

[Quote = nxing] Hvorfor når vi kjører den store hetten, får vi oscillasjon? Jeg tror med stor lue, vi faktisk beveger stangen mot opprinnelsen, så opamp bør være mer stabile. [/Quote] Fordi polen flyttet til orgin ved den store belastningen cap er ikke den viktigste pol av opamp. Dette vil resultere i at det er to pol for nær orgin og oscilation av opamp vil skje.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back