Hva er begrensende faktorer for høyoppløselig CT SD ADC?

S

safwatonline

Guest
Jeg lurte på hva som er begrensende faktorer for høyoppløselig CT SD ADC?
dvs. hvorfor jeg ikke kan finne noen 20bit eller flere CT SD ADC

Jeg er ikke ekspert på dette, men svaret på spørsmålet ditt er: Oversampling omformere prøvene inngangssignalet mange ganger så oversampling og snitt resultater med høy oppløsning på slutten.CT SD brukes i RF-frekvenser og oversampling klokke må være for høy for å oversample nok til å få høyere oppløsning.Process avhengige stueklokke fartsgrenser oppløsningen.Også for RF-programmer ofte 6 til 10 bits oppløsning er nok.

Jeg håper dette hjelper.

Egentlig gjør jeg ikke enig.hvorfor er u begrense bruken av CT ADC til RF frekv.

Jeg tror en grunnleggende begrensende faktor er unideality av komponenter: nøkkel, OPAMP; støy i MOS, CAP, RES, unideality C (V) tegnet kapasitans, kan du få mer enn 20 bit av ensformighet, men ikke lineær.

Det er sammenhengende gang-implementeringer som oppnår 118 dB i DR og brukes i FM-Rx

Jeg tror SD adc ikke er hensiktsmessig i lavfrekvente søknad som virkemiddel måling som krever svært høy oppløsning (18bit mer), siden motstanden er termisk støy er ganske stor ved lave klokkefrekvensen.CT sd ADC dominerende søknad er i høy båndbredde kommunikasjon og oversampling forholdet low.Also kan lydbruk CT sd ADC.

Jeg er uenig Casol

I SC, må du ha et svært stort Cap å redusere termisk støy (kT / C).På samme måte i en sammenhengende tid implementering, kan du bruke en stor Cap med mindre motstand for å få det samme målet.

Jeg kunne være galt, men det er det jeg gjette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back