Hva er blyfritt versjon IC?

På grunn av opp-kommende verdensomspennende forskrift om bruk av bly i elektronikkindustrien, inkludert tinn / bly loddetinn og tinn / ledning og pin platings, er produsenter introduserer og flytte over til blyfrie prosesser.

Se her:

http://www.onsemi.com/site/content/0, 4367,1148,00. html

http://www.ti.com/home_s_quality

Skål,
FoxyRick.

Det fører som kommer ut av IC pakken er generelt belagt med tinn / bly legering, å forbedre solderability.

Fordi fra 1. juli 2006 alle elektroniske forsamling i EU må gjøres uten bly holde materialer, produsenter bruker nå legeringer uten bly innholdet.

Dette kalles «Pb-free" eller "blyfri".

Det er mange nettsteder som forklarer dette mye mer detaljer.Se for eksempel:

http://www.newark.com/services/rohs/index.html

Eller Google etter "RoHS".

hvorfor er de bekymret for de teeny weeny mengder bly.et stort antall biler i verden fremdeles røyk ut store mengder bly.de skulle vende oppmerksomheten mot slike spørsmål første

Jeg noe enig - det er mange ting verre enn ledelsen på elektronikk.Det er en start skjønt.(Note to self: stay off politikk!)

Alle synes å glemme (eller ignorere eller ikke vet) at svart diesel røyken kommer fra lastebil foran er kreftfremkallende.Regjeringene absolutt ikke nevner dette, de bare snakke om publics 'biler.(Note to self: stay off politikk!)

Problemet med ledelsen i elektronikk stammer egentlig fra den enorme mengder forbrukeren utstyr som er nå ikke realistisk (som er økonomisk for forbrukeren) repareres.De fleste forbrukere gear synes designet til å leve akkurat lenger enn sin garanti (sp?) Og er nesten like dyrt å reparere som å erstatte.

Jeg har nylig hatt en TV fail - Jeg er ikke en TV-fyr, så jeg ringte noen verksteder.Den billigste prisen jeg kunne få var bare ca 30% billigere enn en ny og bedre TV!Dum!Jeg nesten bestemt seg for å lære TV reparasjoner, men jeg er for lat.

Problemet er forsterket av produsentene "politikk" planlagt foreldelse "slik at de kan selge mer og mer.Naturlig, antar jeg, for et stort selskap drevet av profiteers (og hva selskapet ikke?).Mobile telefonene er dagens store spiller her - hvis du ikke har den nyeste "telefonen, blir du sett på som ikke" trendy ".Mine er en alvorlig gammel murstein!

Sluttresultatet av dette er mange tonn PCB's, hver med sine litt av bly, som er dumpet på søppelfyllinger.Noen land jeg tror egentlig innkreve en ekstra skatt på forbrukerelektronikk å betale for forsvarlig disponering ved slutten av sin levetid.

Var det noen som nevner arsen, kadmium etc etc?Nei?Jeg lurer på hvorfor: Kanskje fordi allmennheten forstår bly - det er godt kjent for å være farlig.Derfor gjør det bra PR for myndighetene å gjøre noe med det.(Note to self: oop's, få litt politisk igjen)

Personlig gjør jeg mitt litt for resirkulering.Jeg har altfor mange esker med gammelt utstyr, og kan ikke hjelpe gripe de ulike anstendig utseende PC fra den lokale spissen når jeg besøker, til min kones irritasjonsmoment.

Bare mine to pence (eller cents, eller hva)

FoxyRick.

Det er en IC som inneholder lite Pb,

det er godt for helsen vår.

med vennlig hilsenvaf20 skrev:

Hei vennen

Hva Blyfri-Pb-versjon IC?

noen kommentar?

TIA

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back