hva er bruk av filter som blokkerer i opamp?

H

Heverlee

Guest
Hi:

Jeg har et lite spørsmål om dette opamp kompensasjon som vist nedenfor.tilbakemeldingene er ikke vist, men du kan se C2 brukes som erstatning cap.på den annen side er det et RC-filter (R1-C1) brukes ved utgangen av
1. etappe foldet-cascode forsterker.Denne blokken faktisk forbedrer kompensasjon resultat.Kan noen hjelpe forklare meg prinsippet om å bruke denne blokken for å hjelpe opamp kompensasjon?

mange takk
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Heverlee wrote:.............. er det en RC-filter (R1-C1) brukes ved utgangen av 1. etappe foldet-cascode forsterker.
Denne blokken faktisk forbedrer kompensasjon resultat.
Kan noen hjelpe forklare meg prinsippet om å bruke denne blokken for å hjelpe opamp kompensasjon?

Takk for din type svar

LvW wrote:Heverlee wrote:.............. er det en RC-filter (R1-C1) brukes ved utgangen av 1. etappe foldet-cascode forsterker.
Denne blokken faktisk forbedrer kompensasjon resultat.
Kan noen hjelpe forklare meg prinsippet om å bruke denne blokken for å hjelpe opamp kompensasjon?

Jeg tror vi også ser på en slags cascode Miller frekvens kompensasjon knep.Eller aktiv Miller null kompensasjon.

En normal Miller cap ville gå fra gate M11 til vout.

Men jeg tror i dette tilfellet er det en cascode M1 og deretter C2 går til produksjon.Nå er Miller tilbakemelding har en gevinst på C2/C1 for høye frekvenser.Dette betyr at din båndbredde økning av dette beløpet.Den motstander R1 fungerer som en snubber gi mer fase margin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back