Hva er den beste måten å isolere A2D på en telefonlinje?

D

DavidP

Guest
Hva ville være den beste måten å isolere et A2D (som ADC0803) koblet til en telefonlinje for å måle DC spenning og AC spenning (mens ringging) på den. Med AC er det lettere som en 600R kan kobles mellom linjen og den andre siden av transformatoren kan være jordet, men med DC .... Takket være David

Hvis du trenger bare å gjøre et faktum: ringer spenning eller ikke, bruk opto isolasjon og en kondensator for å blokkere dc spenning. Hvis du trenger å vite hva spenningen er, bruk AD on line side (drives fra linjen), så opto isolasjon bruk mellom AD og UC.

Hei, Bare en idé å mesure dc spenning uten isolasjon. Hvorfor ikke bruke en prøve og holde kondensator med stafett. På prøven fasen, er kondensatoren koblet til linjen en forbli likespenning. På vent fase, er kondensatoren slått til AD innganger, noe som gjør at måling.

DavidP hva vil du gjøre? Normalt er jeg bare interessert hvis telefonen ringer eller ikke, kan dette bli oppdaget med en enkel OPTOCOUPLER, motstand og serier kondensator (har gjort det mange ganger). Og hvorfor trenger du å vite nettspenningen? Har du for eksempel ønsker å oppdage om noen plukket opp en telefon? Hvis ja en god (men dyr) løsning er en DAA for eksempel fra Mitel (jeg bruker MH88435-P for en talende fjernkontroll). Du kan sjekke ut specs på Mitel nettside ... hilsen

Hei, gir DC verdi og polaritet du tilstanden på linjen og staten av en samtale, f.eks. "Ringer off-hook/on-hook", "kalt off-hook/on-hook".

Kjære DavidP, Hvis du ønsker å vite er kroken er på eller av, kan du bruke en bare optokobler som en bryter. Hvis du ønsker å måle den faktiske spenningen, kan du bruke en enkel PHOTOTRANSISTOR basert optokobler (NPN for eksempel). Se etter en graf i datablad strømovergang RATIO vs FORWARD strøm. Denne grafen vil beskrive forholdet mellom LED frem dagens og transistor gevinst. Finn en lineær sone og bruke den. Som LED fremover vil strømmen endres, vil strømmen gjennom PHOTOTRANSISTOR endringen. Bruk en liten motstand på kollektor (eller emitter) for å måle denne aktuelle. Vær oppmerksom på at kalibrering kan være nødvendig per krets. Det skal fungere :) Advarsel: Vær forsiktig når du avtale med DC componenet. Ususally ingen av linjene har noen relasjon til felles AC nettverk bakken. Dette betyr at når du avtale med telefonlinjer, må du vel isolere begrunnelse og strømforsyninger. Regards, Pazam

Jeg takker alle memebers prøver å hjelpe meg. Noen av ideene er virkelig nyttig. Målingene er nødvendig for PABX brytere. Jeg forbedre mine automatisk multi port tester. Av denne grunn må jeg måle faktiske spenningen på linjen. Med krok på har jeg å kontrollere at spenningen er ikke mindre da 30VDC og ikke mer enn 53Vdc. med krok av spenning bør være 12VDC og ikke mindre da 8Vdc. I tillegg ringing spenningen skal måles til å være rundt 70Vac. Målingene blir behandlet av en A / D koblet til en fin 89S8252. Neste steg er å sjekke på summetone tilstedeværelse. Dette er ikke så vanskelig som jeg kan sjekke lydsignalet på earphone, og ikke direkte på linjen. Mer komplisert er å oppdage tilstedeværelsen av uønsket støy på linjen. Siden det er en automatisk enhet er det ingen posibility å lytte til signalet. Signalet er å testes av mikro. Jeg skal være glad for å høre forther innganger på disse fagene.

Kjære DavidP Nå forstår jeg dine behov bedre. Hvis du bygger en test benk bør du vurdere å bruke en differensial probe. Det ville være mest nøyaktige og enkle å bruke. Den eneste ned siden er prisen på sonden. Hvis du leter etter en billigere løsning, tror jeg min ide om å bruke en optokobler å måle DC spenningen bør suite dine behov. Gjenkjenne signaler og støy skal være enkelt hvis du bruker FFT. Du kan bruke prosessoren til å smake telefonlinjen og deretter sende dataene til en PC for videre analyse. Regards, Pazam

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back