Hva er den beste PCB for single layer routing

T

The Cat

Guest
Jeg brukte nå P * otel DXP, men dette er ikke bra for single layer

Hei The Cat,

Hvorfor er P * otel ikke så bra for single layer layouts?Hvis du vil bruke en autorouter Jeg tror det ikke vil være noen program som kan håndtere et enkelt lag design meget bra.Ha det,
cube007

OrCAD Sch Layout Plus er den beste.Hvis du ønsker kan du til og med ruten en del av et dobbelt lag bord som enkelt laget.
Single laget med automatisk jumpers er fint.

bimbla.

Nyeste versjon av Easy-PC har også en jumper "lag"
og du har schematics og layout integrert i samme
søknad.

/ Rambo

for en beginer tror jeg er veldig enkelt å prøve Trax Maker fra Circuit Maker ..... jeg bruke Layout pluss fra Cadence .. etter min mening er de beste

Jeg har brukt PowerPCB for single layer forbruker mønsterkort for lenge, for automatisk sette jumper og andre funksjoner som gjør det enkelt.

Men som alt annet, må du lære nye måte å tenke og arbeide men fordelene ville være verdt.

Hvis du bruker på regelmessig basis og i arbeidsgruppen Jeg vil anbefale MG PPCB eller MG Boardstation.

: F

: sm15: "The Hand" er den beste for enkelt sidede ruting.

Jeg har testet mange PCB programvare for single sided ruting og funnet ut at manuell ruting er den eneste løsningen.

Eagle fra cadsoft har kontroll fil for autorouter der det øverste laget skal brukes til å legge Straight spor (som kan brukes som jumpers)

Jeg antar det er avhengig av hva du prøver å bygge her.

På jobben bruker vi Mentor Graphics Expedition, men dette er fullstendig overkill for en enkelt lag bord.Selv DXP er.Hvis du ser på denne for hobby programvare, jeg
vil gå med Cadsoft Eagle.Den
er enkel og lett å bruke, og veldig fleksibelt.

rauol er rett ...den beste metoden for single layer ruting gjør det manuelt, slik at de beste skal være det verktøy som forenkler den.
Definitely, OrCAD-Layout handrouting paradigmet er bisarre, ... ikke et godt alternativ i det hele tatt.
Hvis du liker å bruke P * otel, for single-layer manuell ruting prøve versjon 1.1 (det
er en eldre versjon for Windows 3.11)
Hilsen.

cube007 wrote:

Hvis du vil bruke en autorouter Jeg tror det ikke vil være noen program som kan håndtere et enkelt lag design meget bra.

Jeg tror P * otel er bra for alle type bord, og jeg tror problemet er at de verktøy, ikke intelligent menneske.
Hva med u?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back