Hva er den enkleste måten å lage en RF trådløs kobling mellom to mikrokontrollere?

P

pankaj

Guest
Hei, Hva er den enkleste måten å lage en RF trådløs kobling mellom to mikrokontrollere. Med vennlig hilsen Pankaj

Den billigste måten er som regel å kjøpe RF sende og motta moduler. For eksempel, http://home.att.net/ ~ wzmicro / ming_rf_xmitter_receiver.htm Også, la jeg merke til et par dager siden og selskap fra Kina selger direkte på Ebay. (Søk Ebay for 433MHz senderen.) Vær oppmerksom på at med de lavpris versjonene, må du godta noen begrensninger. Rekkevidden er ikke så bra, er strømforbruket høyere, og datahastighet er lave. Forvent å overføre data med en mindre enn 4800 baud. Noen hevder, 9600, men det er vanskelig med enkle kretser. Hvis du bare ønsker å passere små mengder data, er dette ikke et problem. Hvis du vil ha høyere ytelse, da prisøkningene. Søk etter LINX som de gjør de høyere ytelse deler.

FSK-sendere er ok så lenge prosjektet kan stoppe en gang eller to under drift. Med mindre du får virkelig god kvalitet moduler du vil ha en ganske vanskelig tid tuning det. Spesielt hvis du lite RF bakgrunn. Sier jeg får Bluetooth moduler, har de en seial grensesnitt og tar seg av alt det lave nivået ting for deg, så du kan bare snakke med andre kontroller. De er litt dyrere though.

Takk for forslag. Hvis kostnaden er ikke et problem da det kan være en enkel tilnærming for acheiving en toveis trådløs kobling for en datahastighet på 256 kbps eller så. Jeg har ingen RF bakgrunn. Jeg er i behov av en liten kompakt modul som kan gå i en håndholdt enhet. Med hilsen Pankaj

Takk for svar Vannmelon, vennligst foreslå noen passende WLAN-modulen som krever lite programmering innsats. Jeg ønsker å aktivere trådløs på en PXA270-prosessor med hensyn Pankaj

Jeg antar, bør søke lokalt elektronikk magasiner for annonser på WLAN eller ZigBee eller Bluetooth-moduler gjøre utslaget. Også se på nettsidene til forskjellige kommunikasjon chips produsenter (kurfyrst eller EFY). De kan ha lokale kontorer for å hjelpe deg med prøver og prototyping. ;-) Og la meg vite også.

Bruk chipcon CC1000. Dette er veldig bra chip arbeider på fire drift bank. Støtter FSK. Jeg har testet den aorund 100m. Nandu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back