hva er det ring i BJT

Y

yann_sun

Guest
Jeg kan ikke figuer ut hva senteret ringstruktur er
hvem kan hjelpe meg?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Er dette hele bildet, eller er det en annen diffusjon rundt hele denne greia?

Hvis dette er hele bildet, så ringen er trolig base diffusjon, og den tynne stripete innenfor denne ringen er trolig emitter.Fyren til høyre ser ut samleren pickup.Har dette vært strippet ned før fotografere?Jeg kan ikke si om det var poly eller diffust emitter.

Jeg har noen bilder fra LT BJT's bruke poly emitter som ser noe lignende, å ha en tynn stripe av emitter kontakt.Men så er jeg litt forvirret hvorfor det er kontakt merker over emitter - Jeg trodde ikke dette var lovlig i DRC.

Kan du beskrive hva slags deprocessing er gjort på denne enheten, og kanskje vise noen bilder av den samme enheten før stryking det ned?Også er det fra LT?

Dette er hele greia.Ingen andre forhold dopant diffusjon rundt, er utenfor bulk (p).Dette bildet er ikke strippet ned polyfon.Flere bilder er på.
Såvidt jeg vet, kontakter noen ganger kan plasseres på polygate laget hvis du har for å spare plass.Men i dette tilfellet åpenbart ikke behov, så dette fortsatt poly-emitter?Eller kan du legge noen av bildene dine?Det er av TI.

ok, jeg kaller venstre terminalen base, sentrum terminalen emitter og riktig terminal kollektoren.

Hvis du har noen sjetonger med metall intakt kan du kurve spore mellom venstre og midten, og midtre og høyre terminaler bare for å være sikker.

Her er et bilde av en del av en LT del viser deres poly-emitter NPN og en uavhengig p-base lateral PNP ned i nedre høyre hjørne.Krets med poly-emitter enheter er en 4:1 delta-Vbe.Poly viser opp rosa i dette filteret.Du kan se de 4 emitter prikker i Qn113, og den lange kollektor stripe av polyfon over den.Base kontakt er stripen av metall som kobles QN113 til QN114.QN114's solfangeren er faktisk under emitter og base forbindelser sparer plass og gjør den passe på en metal-lag jeg anta.Som du ser, er QN113 diode-tilkoblet.

For moro skyld, her er mitt spor av hele brikken er laget av sammensydde-sammen bilder fra en ganske dårlig kvalitet mikroskop.Det var god nok til å spore opp nesten hele kretsen - dessverre var jeg skuffet over nesten alt jeg fant, så jeg endte opp med scrapping mitt opprinnelige planer om å slå av denne delen og bare bygde min egen del fra grunnen av.

Her er min forbehold: Ingen del av informasjonen brukes til å spore denne brikken er innhentet fra Linear Technology, the transistor navnene er mine egne og motstanden størrelser er min vurdering, eller er fra målinger.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back