Hva er effekt (Watt CW) FR4 kan håndtere?

B

bbvv

Guest
Vet noen hva er kraften (Watt CW) FR4 kan håndtere? takk på forhånd

det avhenger av en rekke grunner som platetykkelse, spore form der du håndtere kraften, ...

Kan jeg få 7W effektforsterker på FR4 er 433MHz med 1.5mm PCB tykkelse og 2.88mm spor bredde?

7 watt er ok. Du kan få en litt mindre tap med en bedre kvalitet bord, selv ved 433 MHz, som kan hjelpe rettferdiggjøre den ekstra kostnaden. Men jeg ville ikke forvente en FR4 bord for å ta fyr eller noe ved 7 watt. Selvfølgelig må du kjøleribben RF enhetene meget godt. Massevis av belagt thru via hull, eller enda bedre slå en hole gjennom styret og montere utstyr direkte til en metall kabinett bunn. Og, selvfølgelig, har Stray varmen til å gå et sted - stor kjøleribbe eller stor metallhus.

Ikke glem å vurdere miljøet også. Hvis du har en krets i en ovn kapasiteten er annerledes enn i kjøleskap. Er det i stille luft eller luft i bevegelse etc.

[Quote = 7rots51] Kan jeg få 7W effektforsterker på FR4 er 433MHz med 1.5mm PCB tykkelse og 2.88mm spor bredde? [/Quote] Dette ser ut som et lurespørsmål. RF effektforsterker skal SKAFFES 7W, ikke disappate 7W. Hvis det er riktig utformet, vil du få langt mindre enn 7W av termisk energi på bordet. Den bekymringen bør være for inneværende tenkt deg å levere gjennom de spor - hva er peak strøm, og hvor tykk er sporene?

Du bør gå http://www.rogerscorporation.com/mwu/mwi_java/Mwij_vp.html der du kan laste ned et DOS program om PC-kort som benyttes ved RF og mikrobølge. Fra demping beregninger kan du beregne strømtap i demping og dermed temperaturen stiger. Ved å bruke et tykkere substrat kan du redusere demping og dermed temperaturen stiger. Materialet heter GETEC eller er det GETEK har omtrent halvparten av tapet av FR4 og koster mindre enn dobbelt så mye.

[Quote = AmirMohammad] det avhenger av en rekke grunner som platetykkelse, spore form der du håndtere kraften, ... [/quote] takk for svaret styret tykkelse er 0,8 mm på 2,4 GHz. Jeg flyet til å bruke den for utendørs dipole antenne. med toppeffekt på 250 watt CW takk på forhånd

For calcul, første jeg tar på telle dielectrical breakdown voltaje (I FR4 er rundt 11kV/mm), andre de dielektriske taper (FR4 blir for lossy under 1 GHz og komplekse permitivity varierer for mye), traduces de dielektriske tapene i varmen, ta et kriterium for temperaturen stiger, ex: 20 ° C økning, og øvre grense (ex: FR4 kan bli "ødelagt" opp til 125 ° C), taper ohmsk i en dirigent er også involvert etc.

Flyet å bruke det for utendørs dipole antenne. med toppeffekt på 250 Watt CW
For de viktigste antenne struktur, ser jeg ingen problemer i det hele tatt. I utgangspunktet FR4 underlaget skulle brukes hovedsakelig som en mekanisk transportør. Et problem kan være med muligens eksisterende transformasjonen element grensesnitt den dipol til kabelen, hvis utformet som en planar krets. Det bør sjekkes for tilstrekkelig effekt og tap, også.

Kjære bbvv hvis vi betrakter 250Watts ifølge V ^ 2 / R og R = 50Ohms deretter V er lik (250 * 50) ^ 0,5 nesten 110Volts. vakuum pause spenning er lik 3000000v / m dermed hvis vi anser det for FR4 da 110/0.0008 = 1100000/8

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back