Hva er effekten til chip hvis ventetiden er høy!

G

godsun

Guest
høy latency bety lang forsinkelse?deretter som vil resultere i lav frekvens, er det ikke?

ventetid er ikke nødvendig middel til å ha lavere frequecny.Avhenger av arkitektur, design (vertikalstrek lined / parallell ... etc) kan det være conseidered så mange sykler som brukes til å få ut satt etter og frequncy kan være høyere også.

Hva bestemmer om lavere eller høyere frequecny er maksimal forsinkelse i en combinational banen (kritiske banen forsinkelse), i en pipelined arkitektur det er størst mulig forsinkelse innen to etapper.

håper det klart!

alle de beste,

takk, jeg vet det, men jeg har ikke forstått at det er knyttet til forsinkelser.
chip har en langsom tilbakestille?

Kan dette Eg.hjelper deg .......

Eg: 133 MHz CL3 Device (7,5 ns per syklus, 3 syklus forespørsel latency)
100 MHz CL2 Device (10 ns per syklus, 2 sykler forespørsel latency)

Først Bit vil være tilgjengelig etter:
Case 1: 22.5 ns (7,5 * 3)
Case 2: 20 ns (10 * 2)

Så det kan være oppgitt som LOWER ventetid bedre ytelse.

Men, med en Burst Reading Capability av 6 biter.
Case 1: 60 ns (7,5 * 3 ventetid 7,5 * 5 etter første)
Case 2: 70 ns (10 * 2 ventetid 10 * 5 etter første)

Så, kan det fastslås at høyere Clock Speed vinner.

Ventetid er det tid lapsed mellom skriving anvendt og meningsfylt produksjon mottatt.Det er ikke direkte relatert til frekvens.Latency bestemmes av antallet etapper mellom inn-og utgang.

Frekvens bestemmes av kritiske banen forsinkelse
dvs. forsinkelse på den lengste banen.

Infact hvis flere rør etapper legges til design, sin kritiske banen kan reduseres og dermed sin frekvens kan økes, men (vanligvis) ventetid øker også.

godsun wrote:

takk, jeg vet det, men jeg har ikke forstått at det er knyttet til forsinkelser.

chip har en langsom tilbakestille?

ventetid betyr tiden mellom din inngang ankomst på innspill porter og at når produksjonen er mottatt ....... så dette direkte påvirker max.freq som designen fungerer .......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back