Hva er forholdet mellom denne DC parametre?

H

huojinsi

Guest
Utnytte spøkelset simulator og modeller fil av 5V standard CMOS prosess, er en NMOS transistor simulert, og DC drift poenget med denne NMOS transistor er trykt på bildet. Under forutsetning av normal drift staten, jeg har noen tvil om sin DC parametere: 1. Hvorfor er "ibulk" nåværende så stor? 2. Hva er forholdet mellom DC parametre i blå rektangelet? hvorfor Vdsat ikke likestille (Vgs-Vth)? Ifølge Vds, vgs og vth, hvordan å beregne dette vdsat og få 647.4mV? Pls guide meg! Ethvert svar er svært verdsatt! Thks på forhånd!

Kanskje "Vdsat" er spenning Drain på metning, ikke spenningen av Drain-Source.

Hei lærere! kommer på, gi meg en rimelig forklaring! Hvis u har en formel for beregning, er det perfekt! Thks!

gjør dette forteller oss at enheten virker over sammenbrudd spenning? fordi jeg aldri ser folk godta ibulk> 100ua

Ikke over sammenbrudd, men høy nok til at virkningen ionisering (hot elektroner) er årsaken høy substrat strøm. Enheten er sannsynligvis beregnet for lavere spenning, som 3.3. Også oppmerksom på at GDS er ganske høy her, på grunn av den samme effekten. Vdsat er spenningen beregnes av simulator som vil være omtrentlige grensen mellom lineær og metning. VDS er rett og slett avløp-source spenning Vgs er porten kilden spenningen Vt er terskelen spenningen Håper det hjelper

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back