Hva er forskjellen betwwen analog og digital kanal

P

praveen_akshay

Guest
Jeg så i en buk som analogt signal reise i digital kanal og motsatt.

wat er den faktiske forskjellen

praveen_akshay skrev:

Jeg så i en buk som analogt signal reise i digital kanal og motsatt.wat er den faktiske forskjellen

Hei der,

Det er ingenting som heter analog eller digital kanal, er kanalen et fysisk medium som signalet går gjennom som luft for trådløse signaler eller optisk fiber kabler eller overføringslinjer, er det modulering av signalet som gjør hele systemet digital eller analog.

Håper jeg har hjulpet nok

hei der, fred.først, ikke alle kanalene er fysiske Karim.en kanal, kan bære en analog eller digitale signaler, men vil variere bare i kommunikasjon utstyr og hvis du spør om forskjellen bitween analoge og digitale signaler, lest mitt innlegg i digital kommunikasjon (Analog Vs. Digital Technologies).

Så vidt jeg forstår Kanal .. de mener å transformere wave (analog singals) form Transmitter å motta signaler

og så langt jeg knw ..kanal er analoge ..cuz en null og det er encodec på analoge signaler (Manchester, binære etc) og enn å bruke transportør til å overføre det ..Så jeg tror ..kanaler er analogs ...

JEG dont overveie at vi kan dele en kanal som analog og digital.Vi kan bare diffrentiate bare på grunnlag av faktiske signal flyter, som digitale signaler eller analoge signalet.

Jeg er enig i at det ikke er slik definatino av analoge og digitale kanaler .....Kanaler er bare midler for transport av signaler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back