Hva er forskjellen mellom Analog design & RF design

E

elec-eng

Guest
Jeg vil vite forskjellen mellom analog design og RF design

behage fortelle meg

hva slags design trenger jeg mens designe en trådløs kommunikasjon chipbehage fortelle meg

Analog design er et svært vidt begrep som dekker nesten all elektronikk siden selv digitale kretser stole på analoge konsepter.Det er imidlertid normalt analog design vurderes å inkludere design av kretser som involverer signaler som varierer betraktelig i amplituden fra veldig små (nanovolts eller mindre) til svært høy (kilovolt eller mer) over hele spekteret av frekvenser fra DC til utover GHz.Bølgeformer kan variere fra ren sinus-bølger til trekant og firkant bølger til vilkårlige formet bølger.Funksjoner involvert med analog design inkluderer forsterking, retting, modulering filtrering, forming osv. RF design er en undergruppe av analoge design siden det anses å omfatte bare frekvenser til radio propagation, derav betegnelsen RF for Radio Frequency).I begynnelsen av elektronikk, kan RF omfatte frekvenser fra noen Kilohertz opptil noen megahertz.I dag frekvenser for radio span opp til og over 10 GHz.Å designe en trådløs kommunikasjon IC krever generell analog krets kunnskap siden en slik IC omfatter et bredt spekter av funksjoner.Den fysiske utformingen av et slikt IC kan være avgjørende for å unngå problemer med crosstalk og dette krever analog design kompetanse.Digital design kunnskap er også nødvendig siden alle dagens trådløse standarder er digitale i naturen, dvs. inn data som skal overføres er i digitalt format og modulering ordninger som brukes er digitale.

Quote:hva slags design trenger jeg mens designe en trådløs kommunikasjon chip

i analog design vi condier vår krets elementer som lumped elementer snarere i RF design wavelengh av kilden er sammenlignbar krets element

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back