Hva er forskjellen mellom ". DSPF" og ". Sdf"?

A

anantha_09

Guest
wat er forskjellen mellom ". DSPF" og ". sdf"? wat er forskjellen er resultatene oppnådd ved å analysere design ved hjelp av hver av dem?

sdf - inneholder forsinkelser for hver gate og netto i utformingen DSPF - inneholder RC parasitics data på hver netto segmentet i design.

takk kan u la meg vite forskjellen i resultater som vi får når vi bruker hver av dem for STA og normalt som format (b / w begge filene) skal brukes til back-merknader. vennlig svare meg

Beklager, det gjorde jeg ikke bruke noen andre STA verktøy. All nedenfor informasjon om Synopsys Prime time. 1) I PT er SDF høy prioritet for Annotation sammenlignet med Aby annen informasjon. Så hvis du kommentere SDF, Interconnect forsinkelser, R og C er fra DSPF ikke vil bli brukt for calculatiing den pin-to-pin forsinkelser. What ever info SDF inneholder, PT ALLTID Bruk kommentere kapasitans å beregne overgangen ganger, siden SDF doesnt inneholde overgang informasjon. hvis det ikke kommentert parasitics, vil PT benytte cap informasjon fra WLM til calc overgangen tid. 2) Den overhead av å lese DSPF. Det doesnt være fornuftig å kommentere DSPF på et design, som allerede har SDF brukt til det. Insted lese set_load fil for parasitics. Dette vil generelt ha cap og overgang ganger, som er mer pesimistic enn avledet bruker DSPF, men les tiden vil være mye raskere ... Regards, Sam

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back