Hva er forskjellen på dette forumet og analog IC design?

T

triquent

Guest
Hva er forskjellen på dette forumet (analog kretsteknikk) og neste brettet (analog IC design og utforming)?et nytt medlem bare forvirret av navnet?

hei triquent
Jeg forstår din forvirring.Prøv og lese disse linjene.

I teorien: Analog Circuit Design er å bruke design laget av folk som design analoge IC design.

Analog Circuit Design bryr seg ikke hvordan en analog IC (OPAMP for eksempel!) Er gjort, hvordan er deres oppsett, bruker det bare det.

Ordet IC er den som skiller vidt disse to domenene som er ordet to domener av elektronisk design bruke den så ofte.One (analog kretsteknikk) ser IC's in a Macrovision, mens den andre er i microlevel design / layout.Forresten du muligens aldri vil høre ordet PCB (du hører det i Analog design), men i analoge IC design aldri, men i stedet du hører "oppsettet".

Håper dette hjelper deg å skille disse to tingene.

Takk!Men jeg fant i dette forumet folk også diskutere om Analog IC problemer.Også jeg fant ikke mye forskjell om diskusjonen temaene i disse to styrene.

Du kan ikke skille disse to spørsmålene helt, det er derfor du kan finne det samme emnet i to kategorier.

Den analoge IC er konstituert av den analoge krets.
Her er fokuserer på OPA, PLL, bandgap, D A / D / A, og filtrere ...... krets diskusjon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back