Hva er forskjellene mellom klokken buffer og buffer?

D

dsairajkiran

Guest
Hei alle, Hva er forskjellen mellom klokken buffer og buffer?

klokken buffer har samme vekst og fall times.ie innspill overgang = optput overgang. det er den må og bør betingelse for klokke buffer, men normal buffer kan ikke være. thanku sizzler

Klokke buffere er dårlig nødvendig i en prosessor, fordi klokken sprer over prosessoren chip og har for å muliggjøre alle deler av chip.So bufringen trengs for å øke opp signalet og gjør det å forsyne klokkesignal til hver del .. Signal buffere brukes sjelden for å øke opp, fordi de passerer gjennom flopper, hvor de får fornyet. de brukes til å introdusere forsinkelser og anskaffe innspill fra pheripherals ..

Men kan u fortelle meg hvorfor klokke buffer bør ha samme vekst og fall tid, hvordan vil det påvirke timing?

Visse digitale kretser gjør bruk av klokke begge ved positive og negative kanter ..

Det er faktisk to typer klokke buffere ofte finnes i bibliotekene. En er bare vanlige buffere, som er slags optimalisert for bedre mark / space ratio og mindre variasjon fra PVT. Den andre er faktisk en dummy slags klokke buffer finnes i enkelte bibliotekene. Dette er ikke en reell buffer, men en buffer som vil ekspandere til en komplett klokketypen treet under PNR

Vanligvis er det separat enhet i biblioteket er det som CLKBUF og CLKINV men i 65nm liberary det ikke er noen enhet som CLKBUF eller CLKINV så kan noen fortelle meg hvilken buffer på omformeren skal vi bruke for klokken tre Hardik

Er du i PNR-eller i Synthesis scenen? Jeg har sett noen leverandører bruker bare vanlige buffere selv for klokke trær.

Hvorfor klokke buffer bør ha samme vekst og fall tid, hvordan vil det påvirke timing? Ifølge min forståelse, samme vekst og fall tid vil bidra til å holde klokken pluss symmetriske egenskaper. Som vi vet klokke er mest import del, og vi liker ikke endre egenskapene. (Økning og fallende kanter priser.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back