Hva er full mangfold?

honhungoc skrev:

HeiKan noen her fortelle meg abt full mangfold?Takk u

Ja, jeg vet også at det helt generelt.Men da jeg leste boken, det bare nevnt at "space gang kodestykket gir full mangfold".Derfor har jeg dont vite hvor skal jeg forstå dette konseptet

honhungoc skrev:

Ja, jeg vet også at det helt generelt.
Men da jeg leste boken, det bare nevnt at "space gang kodestykket gir full mangfold".
Derfor har jeg dont vite hvor skal jeg forstå dette konseptet

Spacial mangfold er knyttet til verdensrommet tid koding søkt smart antenne eller adaptiv antenne.Mangfold er muligheten til å avvise innblanding signaler fra en bestemt retning.For eksempel hvis jeg har en adaptiv antenne med en blyant beam "stråling mønster, da mønsteret vil ha mer stråling i en bestemt retning (" Directivity ") og flere nuller.

Den sender og mottaker antennen må være riktig justert i rommet, slik at både direktivet mønstrene ser hverandre.Hvis det er litt avvik i justeringen signalene kan ikke mottas skikkelig.

På den andre siden av nuller i strålingen mønster av antennen må pekte mot den andre forstyrrer signalene til å gi god SNR.

Dette kalles mangfoldsdirektoratet (Du er å skille de nødvendige signal fra den forstyrrelser signaler ved riktig innretting mot Sende antenne).Mangfold er relatert til Direction of Arrival (DOA) av innkommende signaler."Full Mangfold" er den perfekte avvisning av forstyrrende signaler ved å justere de nuller mot dem.

Hvordan dette oppnås?
Justering kan ikke bli permanente dersom senderen endrer retning av stråling mønster.Så henhold til senderen retningen mottakeren antennen retning må endres adaptively og forstyrrer signalene må pekte mot nuller.Dette oppnås ved hjelp av Adaptive algoritmer og smart antenne som kan endre det stråling mønster etter behov.

Jeg tror dette vil tømme tvil ..

Full mangfold betyr at kapasiteten øker N ganger for en NXN MIMO system som er oppnådd ved hjelp av rom-tid blokk eller space-time Trellis koding.Imidlertid kunne hele mangfoldet gevinst oppnås kun for et begrenset tilfeller.Motta mangfold oppnår bare løgn kapasitet.

I forbindelse med Space Time Coding, full mangfold refererer til det faktum at hver overført symbolet vil oppleve alle de uavhengige stier i systemet til mottakeren.Med andre ord, har du M sender antenner og N mottaker antenner og anta alle par til par kanaler er uavhengige, så din codebook (kodingen matrisen på senderen) vil ha den egenskapen at hvert symbol blir overført gjennom alle sender antenner ( vil du finne et symbol, sier s1, vises i hver rad i matrisen).Takket være denne designen prinsippet har symbolet feilrate form av 1/SNR ^ (MN) ved høy SNR.Dette er den strenge definisjonen av å oppnå full mangfold.

I fremtiden trådløse kommunikasjonssystemer, høye datahastigheter må være pålitelig overført over tid-varierende bandlimited kanaler.Den trådløse kanalen lider hovedsakelig fra tid varierende falming på grunn av multipath formering og destruktive superposisjon av signalet mottas over forskjellige veier, som gjør det vanskelig for mottakeren til pålitelig bestemme overført signal med mindre noen mindre attenuated kopi av signalet er gitt til mottaker .Overføre kopi av signalet kalles mangfold.Det er vanlig for trådløse systemer for å ansette både mangfold teknikker og kanal som koder for feildeteksjon og / eller korreksjon.En mye brukt teknikk for å redusere effektene av multipath fading er antennen mangfold.Vanligvis flere antenner benyttes på mottaker med en slags kombinasjon av de mottatte signalene, for eksempel maksimalt ratio kombinere.Men, sende og motta mangfold teknikker kan brukes i uplink og / eller downlink.

Maksimum mangfold av systemet er den maksimale svinnende eksponent av SNR i strømbrudd sannsynlighet.

Enhver ordning som som oppnår det samme eksponent orden sies å oppnå full mangfold.

Algebraisk tallteori gir effektiv måte å konstruere rotert Zn lattices med full mangfold og store minimum produkt avstand.Disse to egenskapene gjør det mulig å utforme gode signal konstellasjoner for den uavhengige Rayleigh fading channel.Tabellene nedenfor gir best kjente konstruksjoner for disse lattices i form av høyeste minimum produkt avstand

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back