M
moonnightingale
Guest
Hvis signalet er x (t) = 5 + 6cos (40xpixt) + 3cos (60xpixt) + 10 cos (120xpixt) Hva er grunnleggende frekvensen av dette signalet Hva vi mener med fundamental frekvens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fra fvm er innlegget: I en sum av harmoniske signaler, er den grunnleggende største felles divisor av signal frekvenser. Så, ja. 20 * pi skulle være korrekt, og dave9k analyse i harmonisk sammenheng er lyd.dave takket ja Jeg tror også så, men en av FRD min fortalte meg at max freq er fond freq som er 120 pi. så det betyr at han er galt [COLOR = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svar 20pi [/color]
ja dette er den forvirringen [COLOR = "# 00FF00"] Wikipedia sier også de grunnleggende frekvensen er den laveste frekvensen sinusformet i summen. [ / COLOR] så hva er riktig svar [COLOR = "# FF0000"] [B ]???????????[/B] [/color]Den fundamentale frekvensen er den laveste frekvensen av alle bølgeform, som er periodisk selvfølgelig. Så jeg tror svaret skal være 40 * pi
Du opprinnelig ba for fundamental frekvens . Det er 10. w = 2 * Pi * f = 20 * Pi - dette er kantete frekvens. Hva er spørsmålet egentlig spør etter? kantete frekvens eller frekvens? Det er en viktig forskjell! Dersom valg av svarene er i multipler av Pi så det bør være å be om kantete frekvens (også Radian frekvens). Merk: viktigheten er ikke å få svaret riktig, er det til forstå konseptet. Hvordan ellers skal du svare på spørsmålet på en avsluttende eksamen?Thaks til alle men 10 kan ikke svare på boken sier svaret er blant disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz gi riktig svar. Fra diskusjonen uptill nå, tror jeg 20pi er riktig svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle integrert multiplum av 20 pi så plz guide meg