Hva er grunnleggende frekvensen av signalet x (t)

M

moonnightingale

Guest
Hvis signalet er x (t) = 5 + 6cos (40xpixt) + 3cos (60xpixt) + 10 cos (120xpixt) Hva er grunnleggende frekvensen av dette signalet Hva vi mener med fundamental frekvens

Kan noen fortelle meg er svaret det [COLOR = "# FF0000"] W0 = 20 pi [/color] Er dette svaret korrigere de fire alternativene med meg er [COLOR = "# 0000FF"] [ B] 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi [/B] [/color] takk

20 * pi er riktig. Det er fornuftig fordi 40 * pi er det andre harmoniske og 60 * pi den tredje. Prøv og plotte både funksjon og cos (20 * pi * t), og du vil se de har samme repetisjon periode.

dave takket ja jeg tror også så, men en av FRD min fortalte meg at max freq er fond freq som er 120 pi. så det betyr at han er galt [COLOR = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svaret 20pi? [/color]

Den grunnleggende frekvensen er den laveste frekvensen av bølgeform, er at periodisk selvfølgelig. Så jeg tror svaret skal være 40 * pi

dave takket ja Jeg tror også så, men en av FRD min fortalte meg at max freq er fond freq som er 120 pi. så det betyr at han er galt [COLOR = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svar 20pi [/color]
Fra fvm er innlegget: I en sum av harmoniske signaler, er den grunnleggende største felles divisor av signal frekvenser. Så, ja. 20 * pi skulle være korrekt, og dave9k analyse i harmonisk sammenheng er lyd.

Den fundamentale frekvensen er den laveste frekvensen av alle bølgeform, som er periodisk selvfølgelig. Så jeg tror svaret skal være 40 * pi
ja dette er den forvirringen [COLOR = "# 00FF00"] Wikipedia sier også de grunnleggende frekvensen er den laveste frekvensen sinusformet i summen. [ / COLOR] så hva er riktig svar [COLOR = "# FF0000"] [B ]???????????[/B] [/color]

Du trenger ikke å tro på noen teori, bare fyre opp Matlab / excel, plotte det og måle repetisjon perioden. Du bør finne 10 Hz: cos (20 * pi * t) = cos (10 * 2 * pi * t) -> 10 Hz cos (40 * pi * t) = cos (20 * 2 * pi * t) -> 20 Hz cos (60 * pi * t) = cos (30 * 2 * pi * t) -> 30 Hz

Dave u igjen forvirret meg Hva er svaret, er det nå 10 HZ ?????? tidligere u fortalte meg for 20 HZ plz bare fortelle meg riktig svar nå, er det 10 eller 20

Først av alt frekvensen er w/2Pi i ligningen x (t) = VpSin (wt + o) For det andre, den grunnleggende frekvensen er den minste frekvensen som alle andre harmoniske frekvenser er heltall multipler av. Merk, gjør fundamental frekvens ikke nødvendigvis eksisterer i transform. dvs.: det kunne bli filtrert ut. Så, er Dave nest svar på 10 korrekt. 40 Pi t = 2 x wt 60 Pi t = 3 x wt 120 Pi t = 6 x wt der w = 2 Pi f og f = 10 Den fundamentale frekvensen av 10 er fraværende, men 20 er feil fordi da 60 wt ville lik 1,5 ganger grunnleggende som ikke er del av en Fourier transform. 40 er enda mer feil, fordi w = 2 x Pi xf ikke bare Pi xf pluss det er ikke et heltall av de fundamentale.

Thaks til alle, men 10 kan ikke svare på boken sier svaret er blant disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz gi riktig svar. Fra diskusjonen uptill nå, tror jeg 20pi er riktig svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle integrert multiplum av 20 pi så plz hjelpe meg

tråden blir gøy :) Jeg ga to ganger det samme svaret, fordi cos (20 * pi * t) er et signal på 10Hz. Bare husk at du trenger 2 * pi til complet en periode, slik at cos (F * 2 * pi * t) er et signal på F Hz. Håper det er mer tydelig nå ...

Ok takk dave nå jeg fikk det svaret er 20 pi takk til alle

Thaks til alle men 10 kan ikke svare på boken sier svaret er blant disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz gi riktig svar. Fra diskusjonen uptill nå, tror jeg 20pi er riktig svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle integrert multiplum av 20 pi så plz guide meg
Du opprinnelig ba for fundamental frekvens . Det er 10. w = 2 * Pi * f = 20 * Pi - dette er kantete frekvens. Hva er spørsmålet egentlig spør etter? kantete frekvens eller frekvens? Det er en viktig forskjell! Dersom valg av svarene er i multipler av Pi så det bør være å be om kantete frekvens (også Radian frekvens). Merk: viktigheten er ikke å få svaret riktig, er det til forstå konseptet. Hvordan ellers skal du svare på spørsmålet på en avsluttende eksamen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back