Hva er meningen med ESR of Court i LDO?

K

ken_cn

Guest
Kjære alle:
Spørsmålet mitt er hva er meningen med ESR av produksjonen kondensator i et LDO?
og hvor dosen av ESR kommer fra?
kunne du hjelpe meg?mange takk!Ken

ESR betyr Elektriske Series Resistance av lasten kondensator på LDO produksjon.Vanligvis LDOs trenger lasten kondensatorer å ha lav ESR.

Hvis du har mer innsikt til ESR effekt på LDO ytelsen du kanskje vil lese LDO bok skrevet av Rincon Mora (last ned fra denne lenken)

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=554438 # 554438ESR på en enhet som er beskrevet som:
ESR er det virkelige resistive komponenten av den komplekse impedansen Z (w) = R j X (w) på enheten, dette komplekse impedansen kan involvere flere relativt mindre motstand, inductances og capacitances.Disse små avvik fra den ideelle situasjonen for enheten kan bli betydelig når det opererer under visse vilkår, dvs. høy frekvens, høy strøm, eller ekstreme temperaturer.Ulike måter har blitt utviklet for å representere de ikke-ideelle opptreden av elektriske komponenter, ESR er bare ett av dem, og hver skreddersydd for den typiske måten en komponent blir brukt.

Lykke til.

La meg gjøre en liten korreksjon til shirin_br's innlegg.ESR står for Effektiv Series Resistance eller Equivalent Series Resistance.

betyr det må legge til en liten res serie lasten lue når du kjører simuleringer?

Ja, hvis du brukte keramiske cap, vil ESR være fra 20mohm til 120mohm

ESR hjelper deg i å stabilisere i LDO.Det er verdien er improtant og ja, bør du spesifisere i design

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back