Hva er methdology for SOC funksjon bekreftelse?

H

hgz

Guest
Hei,
noen kan gi meg det tyder på SOC funksjon bekreftelse?Hvordan sikre dekning?Noen fortelle meg PATHMILL vil gi full funksjon verification.Really? Og hva er din metode?Thanks a lot.

Med vennlig hilsen!

Hei
Noen av punktene som skal holdes i bakhodet er:

Hva er målet for bekreftelse din?Du ønsker å gjøre en gjennom testing på SoC nivå eller bare gjøre en tilkobling testing?
a.Gjennom unit level testing (med sikte på 100% dekning) Dette er en del av modul nivå verifikasjon

b.Tilkobling testing for alle moduler: Tester om integrering er riktig; Vi bruker TIC for testing hvor det er mulig.

c.Regissert testing: Få (viktig) av testen saker fra modul nivå testing vil bli oversatt til systemnivå, og at modulen er testet.Betyr det grunnleggende målet for hver test i dette trinnet er å teste et enkelt modul.

d.Data banen testing: Basert på systemarkitektur, utvikle ny test saker som involverer flere moduler i systemet.Dette tester utgangspunktet funksjonell integritet av moduler.

e.Co-Verifikasjon: Dette er i utgangspunktet gjort av SW team som er skrive drivere for modulene i SoC eller støvelen kode skrevet for Soc, hvis du har noen programmer som du også kan kjøre den, bruk Sømløs (fra Mentor) verktøy for dette.

SOC funksjonelle verifikasjon er et stort tema, og en vanskelig oppgave i tillegg.
Først av alt, trenger du en test / verifikasjon planlegge og bygge ditt verifikasjon miljø basert på planen din, ved hjelp av HDL og C / C (tradisjonelt),
eller via e (the state of the art teknikk).Når du har bygget din bekreftelse
miljøer, må du skrive testcases, kjøre simulering, samle dekning
info, og vurdere resultatene.

Jeg tror en vellykket SOC bekreftelse må involvere gjenbruk strategi,
miljø gjenbruk, VC / modell gjenbruk, og selv testcase gjenbruk.

bekreftelse forskjellig fra frontend og backend.Frontend verifikasjon er basert på logisk funksjon verifikasjon.U kan stole på påstanden basert bekreftelse metode etc.
motor del er basert på fysiske delen av kretsen, som LVS, DRC, ERC.
pathmill som jeg vet er basert på transistoren nivå simulering.Jeg tror bare folk som bruker det til å verifisere SOC funksjon bare, med unntak for spesielle del.For mixed-signal SOC design, kan nanosim møte bekreftelsen kravet.

Synes funksjonelle verifisering har ingenting å gjøre med PATHMILL.

Dekning skal oppnås ved nøye utformet test-plan og rask systemdesign språk som System-C.

som jeg husker, er det en bok som heter "SoC Verification Methodology", som boken dekker nesten alle aspekter av SoC verifikasjon.

Du kan prøve å søke i pdf-versjon av denne boken på nettet.

lykke til!

Takk alle.Det betyr at dekning må base på design Enginerr?For eksempel kan vi teste CPU, tror jeg ikke Design Engineer kan dekke hele banen, hva du synes?med vennlig hilsen!

Dekningen funksjonelle poeng er fra spec, og spec er fra systemet designere.

Ingen verktøy kan erstatte noen harde arbeidet en bygge alle slags test og diskutere.Dekning fortelle bare fortelle deg det kanskje feil, men kan ikke fortelle deg det er alt OK.Vanligvis trenger vi
1.sub blokk full test (hvis mulig)
2.design spesielle testcase for hele systemet
3.tilfeldig generert test.
4.analysere med dekning
5.FPGA prototype eller emulator

og mest av alt
være bra mann
be

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back