Hva er permeabilitet verdien av dielektrisk materiale?

M

micro_tech

Guest
Hei, dielektrisk materiale som har vært brukt i microstrip antenne, en av det viktigste parameter er permittiviteten (dielektrisk konstant), ε. Hva om det er permeabilitet, μ? Er denne verdien er ingenting å vare ... Fordi det som regel ikke nevne om det. Jeg lurer faktisk for dielektrisk materiale hvor mye som er permeabiliteten verdi? Takk på forhånd

Den dielektriske har ingen magnetiske egenskaper, kan du trygt anta at den relative μ er 1 eller μ = μ0.

Mesteparten av materialet er dielektriske eller dirigenter i naturen. For eksempel plast, tre, papir, osv. De ikke har magnetiske egenskaper. Det er årsaken.

Ja, de fleste materialer som brukes i RF og antenner ikke har en betydelig magnetisk respons, eller permeabilitet. Det bør også nevnes at hvis du skulle valgt et materiale som hadde en magnetisk respons, blir det like viktig som den dielektriske respons. I noen forhold er det mer viktig å vurdere fordi disse egenskapene har en tendens til å bli mer temperatur følsom og frekvens avhengig enn dielektriske materialer. -Tip

[Quote = jallem] Mesteparten av materialet er dielektriske eller dirigenter i naturen. For eksempel plast, tre, papir, osv. De ikke har magnetiske egenskaper. Det er grunnen. [/Quote] Jeg har også har lest danne noen referansepunkter (sorry jeg har glemt) at alle materialer som kan klassifiseres i forhold til deres magnetiske atferd, og det kunne falle inn i en av fem kategorier avhengig deres bulk magnetiske mottakelighet. At kategoriene er: - diamagnetic - paramagnetisk - ferromagnetisk - ferrimagnetic - antiferromagnetic slik dielektriske som er brukt i microstrip antenne er generelt kan anses som kategori?

Alle diamagnetic materialer (f.eks sølv, kobber, bly, vann) magnetize slik som å motsette seg en anvendt magnetfelt. Dette gir dem en permeabilitet litt mindre enn ledig plass permeabilitet. Alle andre magnetiske materialer (para, ferro, antiferro, og Ferri) blir magnetisert å legge med den anvendte magnetfeltet. Av denne grunn, pleier de har permeabiliteten større enn ledig plass. Para og antiferro tendens til å ha svært liten permeabilitet, mens ferro og Ferri kan ha svært høy permeabilitet. Jeg antar at noen dielektriske i siste instans må være magnetisk på en av disse måtene, men responsen er så svak, er det lett ignorert. Du bør bare vurdere disse "magnetisk" og sett μr = 1.0. -Tip

Hei rrumpf, Thanx for svar og forklaring ... så med andre ord, kan dielektriske materialer være en av diamagnetic, paramagnetiske eller antiferromagnetic type ...? med μr ≈ 1

Jeg antar vi kjører inn symantics, men innstillingen μr = 1 bør være en svært god tilnærming for din modell. -Tip

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back