hva er pll.save.io.std fila for?

E

egg

Guest
Hei, når jeg bruker møter for å lagre iofile, er det to filer generert, kalt en pll.save.io, den andre heter pll.save.io.std, som kan fortelle meg hva er pll.save.io.std file for?

Hei, bruker Astro (Synopsys) en. TDF fil for å få innspill arrangement av I / O-celler. Jeg antar at det var et behov for konvertering mellom verktøyene tidligere, selv om jeg tror en LEF-DEF bruk ville virke mer effektiv. Men du vet hvordan denne bransjen er, kjøper Synopsys noen, kjøper Cadence noen ... og ganske snart, har du en haug av ulike verktøy som trenger å overføre data i ulike formater rundt. Som for brukerne - vel, vi bare be om at ting ikke får tapt i oversettelsen.

Hei cop02ia takk for du svarer! BTW, kunne du fortelle meg hva de forskjellige mellom LEF og DEF? Jeg bare vet at LEF filen inneholder tech info og obs lag, pin / port laget, og noe sånt, men hva er DEF inneholde? Har en DEF fil bare inneholde layout info eller begge skjematisk info? og hva som er skjematisk info den har? For våre gjør SOC flyt, gjorde vi ikke trenger DEF men LEF er et must? Den DEF er bare en mulighet for utveksling av data eller til å øke hastigheten på design? Noen som kan svare meg på spørsmålet ovenfor, jeg bør være veldig pris på!

Hei, jeg har ikke sett på en DEF fil på evigheter, men så vidt jeg kan huske, er det som en LEF - bare for layout. Hva det har er fysisk koordinater for metall lag og det er så mye som jeg husker (jeg er ikke sikker på om celleplassering men jeg tror det kan være i DEF fil også). Den LEF filen brukes som innspill til oppsett av design, det er derfor det har teknologien informasjon. Den DEF har ruting info. Når installasjonen er gjort. "En Design Exchange Format (DEF) filen inneholder design-spesifikk informasjon i en krets, og er en representasjon av design på noe tidspunkt under oppsettet prosessen." Ovennevnte sitat er fra Cadence LEF-DEF manuell så jeg antar dette bør klare opp things.They har noen netlist info. å identifisere ruting, kanskje dette er hva du mener med skjematisk info?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back