Hva er precharge funksjon i SDRAM?

A

ahgu

Guest
Jeg forstår ikke precharge? Jeg vet det er brukt til lukkede en rad i bank, wrt til aktiv? Men hva er dens formål i lavnivå elektronikk? Også hva er dens bruk? må jeg gjøre hver gang jeg leste på rad, og ønsker å lese neste rad, må jeg precharge første rad først og deretter flytte til andre rad? eller kan jeg bare ignorere det? bare gjøre det i initialisering. takk Ahgu

Hei ahgu: precharge er Avery importment steg før du leser en annen rad i DRAM og SRAM. I DRAM, vil precharge slå av aktiv ord linje og precharge bit linje par for å klare tilstand. Hvis du ignorerer denne prosedyren, vil bl og BLB ha litt spenning forskjell. Etter lade deling, kanskje spenningen forskjellen ikke vil være stort nok for fornuftig forsterker til fornuft. Det vil være mislykkes.

thnks muakrom hvis u har mer info i (auto refresh & selv refresh), som deretter kan sende im på naresh850 på gmail

SDRAM bruker i utgangspunktet Pseudo NMOS logikk der det vil være statisk energitap når bestemt rad ikke er valgt. For å unngå dette alle radene er forhåndsladede til VDD og ri logikk implementert blir Dynamic Logic utgangspunktet. Referer til Semiconductor Tekst (Sedra for ex.)

precharge funksjon er å skrive en hel rad data inn SDRAM minne bank. hvis du åpner en ny rad uten precharge en åpnet rad, vil dataene i forrige rad tapt. hilsen [quote = ahgu] Jeg forstår ikke precharge? Jeg vet det er brukt til lukkede en rad i bank, wrt til aktiv? Men hva er dens formål i lavnivå elektronikk? Også hva er dens bruk? må jeg gjøre hver gang jeg leste på rad, og ønsker å lese neste rad, må jeg precharge første rad først og deretter flytte til andre rad? eller kan jeg bare ignorere det? bare gjøre det i initialisering. takk Ahgu [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back