Hva er pupose av diode i diagrammet?

A

angy

Guest
Jeg lurte på hva er bruken av å legge 1N4148 diode i circuit.Cant vi direkte kobler emitter til jord. Denne type design har vært brukt i mange kretser.

Kanskje forfatteren liker å starte fra 1,8 enn 1,2. Man kan tenke dioden legges til som en beskyttelse mot en mulig omvendt polaritet siden VEB (fra E til B) sammenbrudd er vanligvis lav. I dette tilfellet er det bedre å bruke en diode med en høyere sammenbrudd spenning enn 100V. På den annen side er det bedre å legge en motstand ved inngangen basen som 1K eller 2k2 for eksempel. Kerim Redigert: Siden de 4 begrensende dagens motstander har samme verdi, kan man merke en svak lysstyrke forskjeller. LED_1 har den høyeste brigthness, LED_4 den laveste på grunn av høyere spenning på kollektor av transistor sin.

Det skal fungere med den kortsluttet ut. Den eneste grunnen jeg kan se for det er å gi den en ekstra 0.6V start terskel. Hvorvidt dette er å overvinne effektene av lekkasje i transistorer eller linearize trinnene er usikkert. Brian.

Hva er hensikten (program) til å legge diode D1 i figuren. Er det for å beskytte mot støy [Size = 1 ]---------- innlegg lagt kl 10.00 ---------- Forrige post var på 09:59 ----------[/SIZE] [/color] Hva er hensikten (program) til å legge diode D1 i figuren. Er det for å beskytte mot støy

Her er diode er å blokkere en mulig høy omvendt spenning å beskytte BE krysset mellom NPN transistor. Som du ser inngangssignalet er AC. Mens dens negative spenningstopper sannsynligvis ikke overskrider sammenbrudd spenning av base-emitter krysset, er det godt å anta det kan skje:) Selvfølgelig kan vi ikke være sikker på om det har den andre funksjonen siden vi har ingen anelse om inngangssignalet (som en math problem savner noen variabler). Så i tilfelle signal spenning er relativt høy, vil forsterkeren kjører i klasse C og klipping spenningen ved det første transistoren basen vil være høyere (summen av terminkontrakter spenninger, BE og diode). Jeg tror dette gjelder ikke her, ser forsterkeren som det kjører i klasse A (lineær).

Jeg har lest et patent som forteller legge diode i dagens gren å forbedre EMI.

Beklager iDidnt laste kretsen Dette søket er med ref til krets gis nå hvis vi har en krets anlaysis som vist D1 blir brukt. Trenger vi å legge til denne diode i kretsen hvis ja hvorfor.

Ja, en må legge det i den virkelige kretsen, med mindre han liker å redesigne forsterkeren ettersom fjerne D1 vil endre bias punktet på den første transistoren. Kerim Lagt til: Vet du hva som er forventet for kretsen å gjøre ... for hvilke slags inngangssignal? ... for hvilke type belastning på utgang sitt?

Beklager jeg ikke laste opp kretsen Dette søket er med ref til krets gitt Nå hvis vi har en krets anlaysis som vist D1 blir brukt. Trenger vi å legge til denne diode i kretsen hvis ja hvorfor.

Kretsen operats på 1,5 volt. Administratorinnstilling viser at det er å bytte program. Diode hever Ve til 1,2 volt wile Vb er mindre enn 0,5 volt. Så 0,7 volt for støy margin er tilgjengelig.
Beklager jeg ikke laste opp kretsen Dette søket er med ref til krets gitt
Student kanskje mer forsiktig mens beregning strøm gjennom administratorinnstilling motstand 8-O med 1,2 volt på base.

Hei igjen, jeg tror ikke jeg vil bruke 1N1183 (karakter for 35A) på en slik krets: wink: Men en diode her er bra for beskyttelse siden det er mulig for 27V skal anvendes ved en feil med en omvendt polaritet. BE junction kan ikke blokkere mer enn ca 5 volt mens diode kan. På den annen side ser jeg ikke noe på den kretsen som hjelper spolen aktuell til å være utladet (når transistor er off) for å unngå den midlertidige spenningen sammenbrudd på transistor i kollektoren. Kerim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back