Hva er så det med mine testbench koden?

Z

zpmanr

Guest
prosess (data_en2_to_assemble)
begynne
hvis rising_edge (data_en2_to_assemble) then
vente på 5 * perioden;
DataBuff_empty_flag (3) <= '0 ';
vent på 100 * perioden;
DataBuff_empty_flag (3) <= '1 ';
end if;
end process;

Når jeg bruker Modelsim til SIM, er det alltid en feil.
Jeg vil vite hvordan du løser dette problemet eller hvordan du kan optimalisere denne delen koden.
Takk.

Sin enkle!
Hvis du bruker vente setningen i prosess så det skal ikke
har følsomhet listen endre ur-koden som følger det vil fungere

Code:

prosessen

begynne

vente til data_en2_to_assemble;

vente på 5 * perioden;

DataBuff_empty_flag (3) <= '0 ';

vent på 100 * perioden;

DataBuff_empty_flag (3) <= '1 ';

end process;

Jeg har et spørsmål her om ulike tema, men bruker den samme koden eksempel.
Er det mer effektivt å bruke multiplikasjon her hvis 'perioden' er bare et heltall konstant (dvs. 5 * perioden) eller å oppsummere perioden fem ganger?
Jeg vet at for signaler, multiplikasjon tar ganske mye plass på FPGA, men ikke sikker på hvordan det er i dette tilfellet.
Takk

Er ikke dette en testbench?Du kan ikke syntetisere vente uttalelser.Hvis ønsker å redusere logikk for multiplikasjon, kan du bruke skift og legg.Se på distribuert aritmetikk.

eziggurat skrev:

Er ikke dette en testbench?
Du kan ikke syntetisere vente uttalelser.
Hvis ønsker å redusere logikk for multiplikasjon, kan du bruke skift og legg.
Se på distribuert aritmetikk.

Merknad er std_logic_arith biblioteket ikke en standardisert bibliotek for VHDL.Sjekk denne tråden i google nyhetsgruppe for eksempel http://groups.google.co.uk/groups?hl=en&lr=&client=firefox-a&threadm=10l641nl9jebu1e% 40corp.supernews.com & rnum = 29 & prev = / grupper% 3Fq% 3Dstd_logic_arith% 26start% 3D20% 26hl% 3Dno% 26lr% 3D% 26client% 3Dfirefox-a% 26selm% 3D10l641nl9jebu1e% 2540corp.supernews.com% 26rnum% 3D29

Du kan alltid se på www.andraka.com på distribuerte aritmetikk.

Takk for flott link!

Er det noen andre gode boards på VHDL og digital design?

I forhold til multiplikasjon, var jeg jobber med filter som lagrer resultatene i registrene ..så vanlig syntesen tar mye plass ..Jeg trodde det skyldtes multiplikasjon, men jeg antar det er hovedsakelig på grunn av det.Jeg vil prøve å bruke blokkere ram å redusere arealet.

Hvor mye plass har regelmessige '*' multiplikasjon ta (dvs. bruker numeric_std) sammenliknet med enkelte andre raskt tilgjengelig multiplikasjon algorythms.Også er det en ledig koden for dem?Andraka.com synes å ha bare beskrivelse.

Takk

Har du prøvd tech-www.informatik.uni-hamburg.de/vhdl / eller www.stefanvhdl.com/.

Prøv å skrive inn i google.

For multiplikasjon jeg ikke egentlig vet behandling, men som vanligvis er avhengig av syntese verktøyet / FPGA og også størrelsen på innganger du bruker.

Jeg er sikker på at du kan finne det ut ved å skrive inn google igjen.Det er også en god bok i mcufileman på DSP med FPGA, men du må søke i Edaboard for det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back