Hva er størst mulig gevinst på brettet cascode OPAMP med 180nm CMOS tech.

A

ASHUTOSH RANE

Guest
HI venner jeg er designe Doble cascode OPAMP. Jeg får maksimal gevinst på OPAMP som 46 dB ..! @ L = 900nm og VDD = 1,8 .... dersom dette er den eneste gevinst kan oppnås da hva som er bra å iverksette for å øke gain opp til 70 dB 1) gain forsterker 2) å legge til enda en scene mine GBW kravet er 50MHz og SR er 30v/usec.....what gjør jeg ber foreslår meg takk på forhånd: -?

hva er L = 900nm? Jeg antar at du har tilgang til mye mindre lengder i denne prosessen, eller bruker du noen høyere spenning FET? får 60-70dB fra en foldet cascode bør ikke være et problem, hvilke krav som begrenser din design kan du forklare? hva er din gm, Cload, Fres?

øke lengdene på utgang grenen til å presse opp output motstand. Bruk mindre strøm i produksjonen grenen du kan med hensyn til hastigheten begrensninger. Jeg tror dette vil øke din gevinst. Hvis ikke nok, bruker gain øker.

u burde være i stand til å treffe 70dB gain enkelt ved å bruke brettet cascode designen .... 46 dB lyd likeu ikke har transistorer partisk riktig. bruke 5-10 ganger minimumslengde for nåværende kilder / rail enheter og 2-3 ganger minimum L for dine cascodes. dette vil gi u god utgangsimpedans.

hi DGNANI .... Thanx for ur forslag .... Jeg har lastet opp bildet som definerer alle detaljer om mitt design NODE spenninger, og drift av poenget med transistor ..... CLoad Jeg har ikke brukt ... Den Fres er lik 3,4633 M ohm hvis jeg beregne teoretisk fra simulator innhentet gm og GDS verdier av transistorer i designe min .. også samme måte jeg får total gevinst på nær ved 7K ..... GM er 2.15mi har festet skjermbildet for design vennligst gi meg beskjed hvor jeg gikk galt ........

Hei Braski hvor mye mindre strøm jeg kan bruke i design for å få høy effekt motstand?

ser på skjematisk din, ville jeg anbefale at du prøver å ha lik strømmer i foldet cascode grenen og i input transistorer. samtidig ha lave spenninger generelt forbedrer gain det er ille når u har god drepte sats krav. innspill diff paret gm kan økes ved å øke W / L ratio, vil dette skyve transistorer nær sub-terskel og gir god gm for lavere strøm. strømmen i NMOS gjeldende kilde (M21) vil bli bestemt rett fra slew rate, slik at du vet det minste nåværende du trenger i diff paret, og deretter få størst mulig gm ut av det ved å øke W / L. Resten av ting vil lett falle på plass. en god praksis er design for en god bias krets for å bias alle gjeldende kilder .. det er mye bedre enn å bruke DC kilder for å gi administratorinnstilling.

- Vurdere å endre utgangstrinn cascoded NFETs (M4-M13, M12-M14) i et speil konfigurasjon, vil dette øke få med en faktor på to og gir også andre fordeler - utgangstrinnet aktuelle vil bli definert av drepte sats begrensninger, som igjen avhenger av output kapasitans du kan fortsatt øke produksjonen motstanden ved å øke gm av cascoded FET - M18, M17, M1, M2 - for diff paret kan du øke W / L å presse dem mot svak inversjon - du har virkelig høye gm på PFET M1 M2, noe som antyder også høy GDS, høy gm på M1-M2 kjøper ikke mye så ofre det for en lavere GDS, senk GDS i det minste til det samsvarer med GDS av den symmetriske par M14- M12 La oss få vite hvordan det går ...

Hei Braski hvor mye mindre strøm jeg kan bruke i design for å få høy effekt motstand
følge dgnani råd! må du vurdere din GBW og drepte sats begrensninger!

følge dgnani råd! må du vurdere din GBW og drepte sats begrensninger!
Hei Braski, sorry for ikke å nevne ... med lavest dagens mener jeg strøm i produksjonen gren av brettet cascode forsterker ..... å få høy effekt Resistance hvor mye lav verdi vi kan bruke?

- vurdere å endre utgangstrinn cascoded NFETs (M4-M13, M12-M14) i et speil konfigurasjon, vil dette øke få med en faktor på to og gir også andre fordeler - utgangstrinnet vil strømmen bli definert av drepte sats begrensninger, som igjen avhenger av utgang kapasitans du kan fortsatt øke produksjonen motstanden ved å øke gm av cascoded FET - M18, M17, M1, M2 - for diff paret kan du øke W / L til skyve dem mot svak inversjon - du har virkelig høyt gm på PFET M1 M2, noe som antyder også høy GDS, høy gm på M1-M2 kjøper ikke mye så ofre det for en lavere GDS, senk GDS i det minste til det samsvarer med GDS av den symmetriske par M14-M12 La oss få vite hvordan det går ...
hi Takk ua mye dgnani, for alle forslag,-My OPAMP utforming mål er å designe en differensial OPAMP så kan ikke bruke strøm speil for (M4 -M13, M12-M14 ).... selv om jeg har brukt ekstern strøm administratorinnstilling CCT for (M4-M13, M12-M14 ).... -Jeg har grunnleggende tvil ..... min nåværende gjennom M1 og M2 er høy så gm har gått høyt ... nå .... Hvordan redusere gm, og GDS av M1 og M2?

hvis GDS av M1-M2 er stor sammenlignet med M12-M14, vil M1-M2 bestemme utgang motstand derav DC gain: Hvis dette er ditt tilfelle, den enkleste måten å senke GDS ville være å øke L, må du kanskje justere spenningen til å sørge for at alt forblir i metning

hallo brødre, Hvor mye får vi bør få på Foldeing noden Opamp som er på renne av M1 og kilde til M18 ..... Jeg får enhet gain på denne noden ...... er det slik for brettes cascode design??

gevinst ved folding noden faktisk trans-konduktans gevinst (id = g (input) * vin) u har en differensial-utgang, trenger u CMFB (vanlig modus feedback) til å holde ut definerte annet utgangen node vil drift som det er høyt impedans node. u kan bruke en ideell CMFB og bruke eksterne last kondensator.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back