Hva er VHDL språket som brukes til?

E

epp

Guest
Hva er VHDL? Jeg er interessert i dets aspekter ved bruk og design? Finnes noen alternativer? Hvilket selskap er best for dette? Hilsen.

VHDL er en slags "hardware beskrivelse språk". Et annet språk er også populært er VerilogHDL. VHDL stil ser ut som en Pascal og også VerilogHDL ser ut som en C. VHDL brukes til å utformet maskinvare. Og du kan syntese, sted og rute til FPGA eller ASIC.

Hei, jeg er også interessert i VHDL. : Ide: Er kompilatoren for dette språket gratis nedlastbar? Hilsen.

Hei, Du kan laste ned Xilinx gratis ISE webpack eller Altera QuartusII: h ** p :/ / www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?key=DS-ISE-WEBPACK h ** ps :/ / www.altera.com / support / software / nedlasting / altera_design / quartus_we / DNL-quartus_we.jsp * = t

Det finnes noen gratis VHDL kompilatorer på nettet .. men de fleste av dem er ikke under windows .. hvis ur kjent med linux, så u kan gjøre bruk av noen gratis nedlastbare VHDL kompilatorer som arbeider under Linux ..

hei det er program som heter "max pluss" det er en student edittion tilgjengelig gratis for det trenger bare registeration

[Quote = EPP] Hva er VHDL? Jeg er interessert i dets aspekter ved bruk og design? Finnes noen alternativer? Hvilket selskap er best for dette? Hilsen. [/Quote] Siden de fleste av spørsmålene blir stilt av andre jeg kommer til å svare det siste. Hvilken er best? VHDL er Pascal Ada sannsynlig Verilog ser ut som C Verilog brukes i private organisasjoner i USA mens VHDL i regjeringen eller selskaper med avtaler med goverments. Det er selskaper i privat sektor som bruker VHDL også. I Europa Verlog er mer populært selv om VHDL er fortsatt sterk i markedet for å designe chips med HDL. Jeg vil ikke fortelle deg hvilken er best. Nå kan du lese disse kommentarene og lage dine egne avgjørelser. Det beste er å ha en grunnleggende forståelse av begge, men være spesialisert i en av dem.

Hei VHDL er en forkortelse for: (V) Hardware Description Language (V) -> Veldig High Speed ​​Integrated Circuits (VHSIC) VHDL er tilhører familien av parallelle språk calld HDL (Hardware beskrivelse språk). De vanligste språkene i denne methodoly er: VHDL med IEEE STD 2002 Verilog med IEEE STD 2001 SystemC SystemVerilog Abel HDL .... De mest vanlige verktøy og leverandører i HDL er: Modelsim (fra Mentor Graphics) Aktiv-HDL fra Aldec VCS fra Synopsys NC-Verilog fra Cadence Verilog-XL fra Cadence Verden i dag er verden av co-eksistens ikke dominans! Du kan konvertere dine motiver i Verilog til VHDL eller vice versa bruk: X-HDL fra X-Tek (VHDL Verilog) Analog Versus Digital: HDL språk går nå inn i svale verden av analoge og mixed-mode også. Verilog-A og AMS trender i Verification, simulering og syntese går inn i de virkelige fakta. Fremtiden: Hvordan vet hva fremtiden er klart? Jeg tror objektorienterte tilnærminger og distribuerte simulering miljøer vil bli holded i fremtiden HDL tilnærminger. tnx

Verilog HDL er et C basert samtidig språk. det brukes for å beskrive hardwares og er den mest populære HDL. du kan bruke Synopsys-VCS verktøy for lage dine prosjekter

VHDL er en forkortelse for VHSIC Hardware Description Language. VHSIC er en forkortelse av Very High Speed ​​Integrated Circuit. Det er et språk for å beskrive digitale elektroniske systemer. VHDL er alle av følgende: 1.Non-proprietære språk. 2.Widely støttet Hardware Description Language (HDL). 3.Programming språk. 4.Simulation språk. 5.Documentation språk. 6.Usable for logikk syntese.

hvis du er beginer, anbefaler jeg deg å starte med Verilog HDL. dette språket på grunn av sin enkelhet, og også sin likhet til C-språk er mer populær enn VHDL. prøve det.

VHDL er kraftig .... men Verilog er alos fin .. Jeg har hørt at AHDL er den mektigste blant alle ..

DET ER HARDWARE BESKRIVELSE LANG. BRUK XILINX. Det er den beste. LAST NED WEBPACK-FREE DOWNLOAD.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back