hva lengden bør brukes

M

manissri

Guest
hei jeg jobber på 65nm tech ..
jeg er å planlegge OPAMP og annen analog krets.
spørsmålet mitt er hva lengde burde jeg ta å designe den analoge krets.
Boken fortalt at man bør ta 2 til 3 ganger på minimum Lenth å unngå kanal lengde modulering.
i 65nm jeg bør ta minimum lengde eller som bok fortalt (2 til 3 ganger i minimum)
kan du svare ..

for analog design generelt, bruker vi ikke minst lengden på hensynet til kamp, vinning, osv.
du kan overholde forslag fra boken eller simulere den karakteristiske kurve av transistorer til determinate lengden

det er ikke bytte ..
det er en komplett analog amplfier.
så hvilken lengde jeg skal bruke ..

Jeg anbefaler at du leser J. Baker 's bok - CMOS Mixed-signal Circuit Design
i denne boken, forfatteren bestemmer lengden på MOS ved å simulere den karakteristiske kurve av transistorer

Jeg tror gingerjiang metode er en av de beste metodene for å avgjøre.Vi bør ikke alltid stole på hva de gamle bøkene sa, da de sa fra de gamle dager teknologi, så 2-3 eller 4-5 ganger er nok.
Nå husker, bruker du 65um, som er et meget meget avansert teknologi som vi skal ta er 2. eller enda 3dje effekter nå, og for lekkasje problemet.Også, jeg foreslår du sjekke transistoren karakterisering rapport fra støperi, slik at transistorene mismatch er akseptabel for enheten størrelse., Ellers din op-amp vil tendere til å ha store mis-match

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back