Hva ligger nær feltet antenne?

X

xcy_antenna

Guest
Hei,
kan noen vennligst fortelle meg hva som er i nærheten av feltet antennen? Takk på forhånd.Med vennlig hilsen
Xcy_antenna

er det "nær-feltet antenne" eller "nær-feltet antenne"?

Near Field er en region hvor EM feltet samhandler stongly med hver andre.Matematisk inngangen impdedance er defiend som Rin -Xin
Den imaginære delen av inngangsimpedans er Xin knyttet til energi lagret i nær feltet regionen.Tegnet av input Reaktans avhenger av nær feltet overvekt av feltet type: elektrisk (kapasitiv) eller magnetiske (induktiv)

Grensen mellom fjern og nær feltene tas ofte som 2 * D ˛ / λ der D er den største dimensjonen av antennen.Jeg ser dette som avstanden der strålingen mønster egenskaper er relativt godt befestet og ikke lenger endres med avstand.

Egentlig i nær feltet feltet mengder er interaktive dvs selve grunn til å måle mønster i langt feltet regionen.Men det er fortsatt mulig å måle dem i nær arkivert.

Fremfor alt svarene er forutsatt at det opprinnelige spørsmålet "Hva er i nærheten av feltet i en antenne?".Men jeg prøver å svare på det originale.

Jeg ønsker å betrakte noen antenner som vi dra nytte av sine nær-feltet for å overføre strøm og signal i nærheten av feltet antenner.Noen kan avvise en slik form for "definisjon".Prøv å vurdere definisjonen av "antenne" på første side av CABanasis "Antenna Theory" og tenke på elektrisk liten antenne, vil vi finne spennende saker.

nær feltet er en region (også kalt Fresnel-regionen) og de to andre regionene gjør opp rommet rundt en antenne er de reaktive Near Field (closest0 og langt feltet (fraunhoffer region)

Egentlig så jeg forstått, er spørsmålet "hva er nær feltet antenne.Så Noen RFID-systemer fungerer på nær feltet effekter av antenner.og på denne type RFID-systemer kan du bruke små merker (cos bare indre løkke av ASIC kan opphisse brikken).

exp: at UHF RFID-systemer du kan finne noen i nærheten av feltet antenner.Men pass på døde soner over antenner.Og kodene i denne RFID-systemet kan være 10 mm i diameter eller mindre.Du kan også lese kodene med denne type antenner maks.10 cm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back