Hva slags denne Triac?

N

nguyennam

Guest
Hi everybody,
Som jeg lærte av elektroniske forelesninger, samt min erfaring, en Thyristor eller Triac trenger en Snubber (en RC krets) på tvers av AK/T1-T2 terminaler for å redusere støy avgir til elektrisk strømnettet og redusere risikoen for uønskede utløser, spesielt når en Thyristor eller Triac brukes til å styre høy effekt.
Men når jeg reparere min Panasonic elektriske hjem dusj, lærer jeg at Triac TG25C60 SanRex har ingen sånne RC Snubber, men har en 0.1UF C over den port og T1 terminaler.Imidlertid oppstår ingen støy eller uønsket utløser.
Jeg forstår ikke tilfelle, kunne du fortelle meg hvorfor?
Tusen takk på forhånd.
NguyenNam

Spørsmålet er ikke hva slags Triac det er, men hvordan den utløses ..

Hvis 50/60 Hz strøm til lasten er kontrollert ved hjelp av en eller deaktivere systemet med en fast driftssyklus slik at integralet antall komplette 50/60 Hz sinus sykluser (synkronisert til linjen frekvens) brukes på lasten under den delen av kontrolleren driftssyklus og ingen makt leveres utenom del - du trenger ikke snubbers da dette systemet ikke genererer støy ..

Eksempel:
At 50% makt, lasten kurveform for en driftssyklus ett sekund leverer strøm til 25/30 sykluser og deretter av for 25/30 sykluser ..

Hilsen,
IanP

Tusen takk for svaret ditt.
Men i denne kretsen, er Triac utløst gjennom en Diac og reohstat betyr det at den utløsende vinkelen er variert for å justere kraften, og da vanntemperaturen.Det er ikke tilfelle du mener.
NguyenNam

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back