hva som er bra for learining BJT-og MOSFET

A

atluri1986

Guest
kan noen hjelpe meg i learing analysere BJT-og MOSFET er vi nødt til å faktisk analysere DC og AC deler av de gitte kretsene ved høye frekvenser og også ved lave frekvenser ....... kan du foreslå meg noen gode ressurser og e-bok på internett

U kan lese elektronikk boka som forfatterne er Sedra & Smith

den grå & Meyer boken kan også være et godt valg.

Jeg tror du kan lese boken av analyse og design av ANALOG Integrated Circuits av grå

I "analyse og design av ANALOG Integrated Circuits av grå", har det mange detaljerte beskrive.

Jeg tror Electronic Principles - Malvino er den beste bok for å lære senere, kan du bytte over til Sedra & Smith

Integrert Analog Circuit Design av Ken Martin være godt valg også

å virkelig mestre begrepene involvert i BJTs og MOSFET .... Bare prøv hendene på SPICE. En enkelt krydder simulering gjort av deg kan gi deg mye mer innsikt som et helt kapittel.

I begynnelsen, tror jeg du bør ha litt kunnskap om MOSFET modellering i SPICE FOE eksempel, er hva BSim3v3 modellering for MOSFET. Noen bøker diskutere om dette temaet.

Jeg går for Sendra & Smith ... etterpå når u forstår hvilket område å gå så plukke den andre boken foreslått. Ja, har en hands på expirience i krydder .. studere på denne måten etter å forstå en krets er ok.

Hei, Hvis ønsker å studere MOSFETs i dyp og har noen analyse av dem i kretsen, samt enhet nivå. her er en god bok CMOS Digital Integrated Circuits Analysis & Design - av Sung-Mo (Steve) Kang, Yusuf Leblebici for analoge CMOS ciruits. Analog CMOS kretser være Behzad Razavi er god.

mens Sedra gir en analyse på elementært nivå ... grå og Meyer gjør en mer detaljert analyse på ulike nivåer ... Jeg foreslår grå og Meyer wud b bedre av de to for ur behov ...

Hei alle for AC & DC analyse av BJT og MOSFET de beste bøkene man kan c er integrert elektronisk ved Millman halkies elektroniske prinsipper ved neshelsky og boylsted hvis u ønsker en god theoritical tilnærming u kan også referere til Streetman (men tar lang tid å forstå og studien)

Design av Analog CMOS Integrated Circuits av Behzad Razavi er en veldig god en for begynnelse lære dypt i enheten modell og krydder modellen kan gjøre godt for å forstå kretsen litt krydder mannual er god en å lære

Jeg ville ikke anbefale Sedra og smed, hva du kan gjøre er å gå til nærmeste bibliotek (helst Universitetsbiblioteket) og lese noen bøker ... en bok kan ha noe annen bok ikke har og vice versa. Jeg lærte at hvis du virkelig ønsker å få vite litt emne du ikke kan stole på en enkelt bok.

Jeg ville foreslå at du går til www.allaboutcircuits.com dette er en god side som det presenterer en god og detaljert beskrivelse om Spice-modeller og også om de konfigurasjonsmetoder samtidig explaning om det grunnleggende i BJT og MOSFET

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back