Hva vil det være om en JORD pins av mine FPGA er frakoblet??

GND pinnene er koblet innenfor FPGA med gjensidig impedans på ikke mer enn flere Ohms og med noen parasittisk induktans.

Når en eller flere JORD pinnene er koblet fra, vil det lett øke FPGA's GND fly motstand (som er av liten betydning i de fleste tilfeller) og fly induktans (som kan øke bakken bounce for rask produksjon sjåfører i enkelte situasjoner).

Det er interessant spørsmål!den GND pin var der for en grunn.Neven ting jeg vet er at brikken vil ha redusert ytelse.I CMOS må vi stien til VCC for trekk opp og GND på trekke ned.Hvis en av bakken pin ble koble fra, vil det trekke ned motstanden bli høyere og det wook foreta en lavere overgang til fallende kant.Generelt vil propagiation forsinkelsen være lenger ..Det kan ikke påvirke hvis design er arbeider i en svært lav frekvens enn chip's spec, men generelt vil det gi deg en fiasko

Når jeg så en skjematisk for en av Xilinx FPGA ble JORD pins koblet til hverandre med en ring inne i FPGA.
Eventuelle hvordan I Virtex-II-datablad er det en begrensning for maksimal simultenous utgang veksling.Denne verdien er definert på grunn av antall VCC, GND pinner, for eksempel for hver VCC og GND pin du kan bare ha 12 samtidige output veksling pins (selvfølgelig for en spesiell signalering standard og kjøre styrke).kan være, viser dette at riktig tilkobling av hver JORD pin til virkelige grunnen er noen ting viktig.

Den FPGA vil sannsynligvis fungere fordi det er rikelig med bakken på andre pinner.
Internt lignende bakken pinnene er koblet til uansett.Imidlertid vil ikke systemet være robust nok og mottakelig for støy.

forsinkelse (forsinket med teknologi)

Din chip vil fungere uansett ...
ikke 100%, men .... noen I / O vil ikke fungere ...eller om det vil fungere så vil det bli støyende ......
det vil være mange Jord og VCC pins ..disse GND og VCC vil være kjernen spenning på brikken.og noen er for I / O spenning ....
Så det at GND vil være knyttet til I / O bank da de I / O wont arbeide ...ellers chip vil fungere fint ..

Jay

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back