Hvilke Feil amplifeir i DC-DC omformer?

S

sudheer_vlsi

Guest
Hei alle,

For å kompensere PWM modus buck omformer, som topologien av Feil forsterkeren er bedre?vær GM-basert (tvunnet Kaskode) eller volt forsterkeren (to trinn OPAMP)?Hvilken forskjell gjør de i erstatning?hva er fordelene og ulempene med disse topologier?

Takk.

Generelt er OTA tilstrekkelig dersom produksjonen ikke bare ha kapasitiv last.Hvis du kjører krever resistiv last, bør OPAMP anbefales.

i to trinn OPAMP er tilstrekkelig som produksjon av feilen forsterkeren går til PWM-blokken.Tre scenen opamps er vanligvis brukes når en stor resistiv last skal drives.I dette tilfellet lasten er primært kapasitiv.Jeg tror i to trinn OPAMP ville være fint.

chethan

sudheer_vlsi skrev:

Hei alle,For å kompensere PWM modus buck omformer, som topologien av Feil forsterkeren er bedre?
vær GM-basert (tvunnet Kaskode) eller volt forsterkeren (to trinn OPAMP)?
Hvilken forskjell gjør de i erstatning?
hva er fordelene og ulempene med disse topologier?Takk.

scottieman skrev:sudheer_vlsi skrev:

Hei alle,For å kompensere PWM modus buck omformer, som topologien av Feil forsterkeren er bedre?

Chethan skrev:scottieman skrev:sudheer_vlsi skrev:

Jeg tror kanskje vi bør bruke en forsterker med den dominerende polen på utgang scenen.så vi kunne bruke utenfor kondensatoren å kompensere hele loopen.Og hastigheten på lading eller utlading den kompenserende kondensator er også en vurdering.

Hei alle,
Jeg gjør PI kompensasjon for bukk omformer, hvor en motstand = 50k og kondensator = 2NF er koblet i serie med utgangen av feilen amplifier.the omformer opererer på 1MHz.how å avgjøre SR og howmuch aktuelle å presse til å kjøre bil en så stor motstand og kondensator? hva topologi ville være bedre å kjøre en slik belastning ved feil forsterker?
plz hjelpe meg.

Bruke OTA -> dominerende polet avhenger av output impedans på OTA som kan variere i forhold til prosessen, men vi kan bygge på brikken.
Bruke OPAMP -> dominerende polet kompensasjon vanligvis stole på stor motstand eller kondensator som vanligvis er ekstern, ettersom intern R eller C for on-chip er unfeasible.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back