Hvilke Microcontroller å bruke?

A

Ahmad Abbas

Guest
Hei alle,

Jeg må gjøre sammenligning mellom mikrokontrollere bedrifter (hovedsakelig Microchip vs Atmel).

Og jeg har gjort en rask undersøkelse.

Så hvis noen har noen endringer eller kommentar å hjelpe meg.

Hilsen

A. Abbas

Salam-o-Alikum!
Abbas har jeg jobbet med PIC de siste 2 år, de er gode men nå har jeg også startet med AVR serien.Spørsmålet om sammenlikning har allerede vært diskutert på dette forumet.
Min mening er at man skal kunne arbeide med både arkitekturer siden begge har sine egne fordeler og ulemper.
----- Hafiz.

Det er avhengig av hvor mange innspill, og hvor mange utgang u vil bruke, fordi både Atmel og microchip har sin egen arkitektur, og montering språkopplæringen sett.Noen av chip har sine innebygde minnet eller ingen hukommelse (ytre rom.
U nødt til å sørge for hvor store programmet, noen av chip har sin begrensning av minne.

Som salamu alikum.

Jeg er enig med pangloong.Normalt ingen skulle sammenligne på denne måten.Jeg tror hvert selskap mål en del av markedet ikke hele.Det er også stille umulig, fordi hovedmålet av mikrokontrollere er til bruk for spesielle jobben.

Så, når du har målet, og når du kjenner Ios, ADC, PWM, USB og andre porter du trenger da du ville søke en bestemt mikrokontroller for jobben.Det ville være laget av et selskap.

Fra min lille erfaring så jeg at noen ukjente selskapet gir den perfekte løsningen for en bestemt jobb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back