Hvilke OPAMP på 1,8 V forsyning i 0,15 har høyere gain?

C

ccw27

Guest
Hvilke av forsterkeren under har høyere gain? Hva spekter av vinning kan jeg forvente å bruke denne forsterkeren på 1,8-volts forsyning i 0,15 prosess, 70 dB? Jeg prøver å utforme et Opamp for bandgap min og trenger en som har en høy gevinst. Jeg prøver å unngå den tradisjonelle 2-trinns OPAMP siden det krever kompensasjon og dermed høyere område. Jeg er åpen for andre forslag for OPAMP min. Thanks

Jeg tror det første kan få høyere gain siden cascode utgang, er den andre ikke lett å øke gevinsten siden gevinsten i hovedsak overta fra utgangstrinnet. Men det første utgang swing er liten, men jeg tror det møter våre program i bandgap feil OPAMP. Den andre grunnen er bandgap Vbe er lav, så det trenger en Pmos inngang.

Et PMOS Input par synes rimelig i forhold til vanlig modus Input, med mindre du bruker en NMOS innspill par i subthreshold (svak Inversjon). Jeg anbefaler deg å undersøke på brettet cascode OPA, som kombinerer fordelene med cascoding og lav spenning på en enkelt scene.

Jeg tror du er bedre med andre typen siden du har lav spenning og kan ikke råd cacode utgangstrinn så vil du miste mye av headroom. Du kan gjøre ting for å øke gevinsten, arbeider med spenning takhøyde med cascode utgangstrinn mer krevende og vil kreve mye av iterasjon.

Hva skal jeg bruke for å påvirke OPAMP i bandgap design? PTAT, bandgap eller konstant gm? Thanks

Jeg er veldig interessert i dette emnet, for å være ærlig. For din anvendelse av bandgap, må OPAMP å ha følgende egenskaper minst: 1.very høy gain (> 80 dB bedre) 2.very lav offset spenningen Vos (

Jeg foretrekker du å bruke andre strukturen for å realisere amplifer i 1,8 VDD. Jeg tror det er mer egnet til bandgap. Først må du kjenne til minimum VDD som amplifer kan arbeide under med to forskjellige strukturer, så ville du få noen hint om valg.

Andre alternativet er bedre. Første alternativet brenner for mye strøm (husker du fortsatt trenger å skape bias spenning for cascodes). Faktisk vil jeg foreslå at du bruker en enkel diff par med aktive belastninger som OPAMP for en start. Du vil bli overraske bandgap ytelse kan ikke være så ille. Husk: å holde kretsen enkle er nesten alltid den beste tingen i analog krets design.

Dersom strømforbruket ikke er av første orden prioritet, bruke den første design. Den cascode vil gi deg høy gain. Kanskje det er bedre å bruke n-inngang parene siden utgangen coltage normalt bufret med en "stor" kondensator ". (N MOS har høyere støy tall). Den administratorinnstilling er ikke en dominant design kriterier, siden det er viktigere å har høy gain. Men for små offset spenninger du må justere bias ytelsen for å nå dine spesifikasjoner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back