Hvilke program kan jeg brukte en sallen nøkkelen i lav

A

AC-DC

Guest
Hva slags program der sallen tasten filter med lav pass og høye pass brukes i den?

AC-DC,
Sallen-Key er bare en maskin gjennomføring av en lav-pass eller hgh pass filter.Lav pass filtre brukes i applikasjoner der lave frekvenser må være bestått, og høye frekvenser må dempes.Derimot høy pass filtre brukes i applikasjoner der høye frekvenser må være bestått, men lave frekvenser må attenuatied.
.
Valget av en Sallen-Key versus andre implementeringer av lav-pass eller høy-pass funksjon, avhenger av mange faktorer.For eksempel, hvis følsomhet for komponent variasjoner er viktig, staten variable gjennomføring kan være et bedre valg, selv om det krever 3 eller 4 op-forsterkere per del vs 2 for Sallen Key.I svært høy frekvens programmer, må du bruke en passiv LC filter fordi ingen op-forsterkere er tilgjengelige med reuired båndbredde.
.
Google på "Active Filter" for flere detaljer.
Hilsen,
Kral

tnx for svar ...
uhmm ...Hva slags maskinvare program som bruker sallen tasten filter i det??

AC-DC,
Jeg kan gi deg tre eksempler på mitt eget design:

En demodulatoren er en krets som konverterer AC inn en halv bølge eller full bølge utbedres DC.Jeg brukte et 2dre bestille Butterworth filter implementert i Sallen-Key konfigurasjonen til å konvertere utbedres AC inn ringvirkninger-fri DC.
.
En aktiv krysskabel er et filter som brukes i High fidelity lydsystemer å skille lave frekvenser og høye frekvenser.Lave frekvenser gå på den wooferen.Den høye frekvenser gå til diskant.Et aktivt filter består av en lav pass filter som gir utdataene til wooferen (etter å ha blitt forsterket av en effektforsterker) og en høypassfilteret som gir utgang til diskant (igjen etter å ha blitt forsterket av en effektforsterker. Både lav -pass og høy pass filtre er gjennomført ved hjelp av Sallen-Key maskinvarekonfigurasjon. Begge filtrene 4-polet som er gjennomført ved hjelp av 2 deler, hver del gjennomføres ved hjelp av Sallen-Key maskinvarekonfigurasjon. Den første delen inneholder ett sett av stolper,
2. avsnittet gir 2nd to poler. hver del er en Butterworth filter. Denne konfigurasjonen av 2 cascaded Butterworth filtre er kjent som en Linkwitz-Riley, krysskabel etter sin oppfinnere.
.
Det tredje programmet bruker en Sallen-Key filter for å filtrere høyfrekvent støy fra en DC signal før den er brukt til skriving av en A til D-konvertering.
Hilsen,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back